Finns det någon i Växjö som skulle kunna assistera lite?

athena_arabians

Trådstartare
Jag är fräck och lägger ut ett upprop om hjälp. Jag har råkat köpa ett skåp hos en auktionsbyrå i Växjö :angel: och hämtar det på fredag. De erbjuder inte lastningshjälp så jag undrar om någon kan tänkas ha tid och lust att hjälpa mig lasta på fredag eftermiddag? De stänger kl 17 så någon gång innan dess.

Hilfe!
 
Jag är fräck och lägger ut ett upprop om hjälp. Jag har råkat köpa ett skåp hos en auktionsbyrå i Växjö :angel: och hämtar det på fredag. De erbjuder inte lastningshjälp så jag undrar om någon kan tänkas ha tid och lust att hjälpa mig lasta på fredag eftermiddag? De stänger kl 17 så någon gång innan dess.

Hilfe!
Köp skåp i Jönköping nästa gång så är det lugnt.
 
Bild!

Och förresten, blir det inte dyrt att åka från wherever norrut till Växjö för ett skåp?

medium_item_1642740_be60cd58a6.jpg


Den övre delen går att plocka av så det är inte så otympligt som det ser ut. Jag har tidsenliga beslag att byta ut de nedre med (ett saknas ju). Det var därför det inte blev så dyrt.
 
Bild!

Och förresten, blir det inte dyrt att åka från wherever norrut till Växjö för ett skåp?

Jag räknade in körkostnaden i totalpriset så det blir helt ok. Jag har letat jättelänge (även lokalt) men dels har de dragit iväg och dels har de inte varit exakt vad jag vill ha (utseende och mått). Det här var precis vad jag ville ha i de avseendena och beslag hade jag som sagt.
 
Jag är fräck och lägger ut ett upprop om hjälp. Jag har råkat köpa ett skåp hos en auktionsbyrå i Växjö :angel: och hämtar det på fredag. De erbjuder inte lastningshjälp så jag undrar om någon kan tänkas ha tid och lust att hjälpa mig lasta på fredag eftermiddag? De stänger kl 17 så någon gång innan dess.

Hilfe!

Måste du hämta just på fredag?
Annars så är jag ledig några dagar under veckorna då och då eftersom jag jobbar helger och hade kunnat åka med hela vägen.

(Är i princip garanterat covid-fri då jag är både vaccinerad och testas regelbundet på jobbet. Säker kan man såklart aldrig vara, men jag håller mig hemma övrig tid.)
 
Måste du hämta just på fredag?
Annars så är jag ledig några dagar under veckorna då och då eftersom jag jobbar helger och hade kunnat åka med hela vägen.

(Är i princip garanterat covid-fri då jag är både vaccinerad och testas regelbundet på jobbet. Säker kan man såklart aldrig vara, men jag håller mig hemma övrig tid.)

Så snällt! :heart

Det måste hämtas innan onsdag i nästa vecka och jag ska få ved någon dag i nästa vecka... med tanke på att mina snälla men något sega vedbönder levererar innan midsommar i år (kors i taket!) så måste jag vara på stand by och ta emot.
 
Så snällt! :heart

Det måste hämtas innan onsdag i nästa vecka och jag ska få ved någon dag i nästa vecka... med tanke på att mina snälla men något sega vedbönder levererar innan midsommar i år (kors i taket!) så måste jag vara på stand by och ta emot.

Åh så typiskt! Är egentligen ledig på fredag men har lovat mamma att köra henne först till vaccinering på förmiddagen sen ska hon lämna in sin bil på eftermiddagen så måste köra hem henne därifrån... Sen jobbar jag igen mån,tis,ons,tors nästa vecka! 😏
 
Åh så typiskt! Är egentligen ledig på fredag men har lovat mamma att köra henne först till vaccinering på förmiddagen sen ska hon lämna in sin bil på eftermiddagen så måste köra hem henne därifrån... Sen jobbar jag igen mån,tis,ons,tors nästa vecka! 😏

Äsch, det ordnar sig alltid på något sätt... det brukar det göra :) Härligt att mamma ska få vaccin! :up:
 
Jag är fräck och lägger ut ett upprop om hjälp. Jag har råkat köpa ett skåp hos en auktionsbyrå i Växjö :angel: och hämtar det på fredag. De erbjuder inte lastningshjälp så jag undrar om någon kan tänkas ha tid och lust att hjälpa mig lasta på fredag eftermiddag? De stänger kl 17 så någon gång innan dess.

Hilfe!
Går det inte att köpa frakten av något fraktbolag, t ex Fraktjakt? Då fixar ju chaffisen lastningen.
 
Och en hel hop med inlägg senare har du fortfarande inte fått hjälp... :laugh:
Jag har ju bara en timmes resväg till Växjö men tveksamt om jag får in en tripp dit i schemat, inom rätt tidsram...
 
Jag bor inte i Växjö @athena_arabians men jag måste få fråga om skåpet, är det speciellt på något vis? Mina föräldrar har ett som är nästan exakt likadant.
Det är ett relativt vanlig typ av skåp men eftertraktat och brukar dra iväg i pris. Svarar även om jag inte är @athena_arabians jag brukar hålla lite koll på dem, även om jag inte har plats, så är jag väldigt förtjust i dem. ;)
 
Så snällt! :heart

Det måste hämtas innan onsdag i nästa vecka och jag ska få ved någon dag i nästa vecka... med tanke på att mina snälla men något sega vedbönder levererar innan midsommar i år (kors i taket!) så måste jag vara på stand by och ta emot.

Åh så typiskt! Är egentligen ledig på fredag men har lovat mamma att köra henne först till vaccinering på förmiddagen sen ska hon lämna in sin bil på eftermiddagen så måste köra hem henne därifrån... Sen jobbar jag igen l mån,tis,ons,tors nästa vecka! 😏
Äsch, det ordnar sig alltid på något sätt... det brukar det göra :) Härligt att mamma ska få vaccin! :up:

OT, ja, jätteskönt! ❤️ Dock är hon orolig att hon ska få Astra, hon blir 66 år nu snart så hon ligger ju i ålder med dom som ska få det nu.

Jag fick ju Astra och blev skitdålig, så det är lite tudelade känslor.
 
Jag bor inte i Växjö @athena_arabians men jag måste få fråga om skåpet, är det speciellt på något vis? Mina föräldrar har ett som är nästan exakt likadant.

Jag har vad jag kallar salongen, dvs mitt finrum :D, som inte är sjuttiotalssönderrenoverat. Det är i min bedömning jugendtapeter i original :love:Jag har en ekskänk i samma stil där (Äpplet) men behöver mer skåputrymme. Många tidsenliga skåp är utan sniderier men de är viktiga för mig (har hittat ett skåp i Falun utan men... nej). Jag är en jugendnörd helt enkelt som insett vad jag vill ha.

Sedan har jag ärvda anakronismer i samma rum som en byrå i nyrenässans, ett dalaskåp och en kanapé i nyrokoko :angel:

Edit: Ok, kanapén är inte ärvd, den är jag skyldig till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 948
Senast: alazzi
·
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
5 643
Senast: 360
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 090
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp