Finns det någon i Växjö som skulle kunna assistera lite?

Jaa kanske. Men tycker det är svårt veta rimligt pris. Googlade och då verkar de gå för några hundringar bara. Har ett matchande skrivbord från Äpplet (om det är ”märket”?) också.

Ljuvligt, kan du inte klämma in skrivbordet någonstans? Jag kan tyvärr inte sitta vid pappas gamla skrivbord för jag får inte till någon ergonomi men jag har kvar det ändå som extrabord i kontoret :heart

Priserna jag sett och vad de tidigare jag bjudit på har varit upp till 4000 kr (det senaste halvåret). Jag fick ge 1200 kr (plus provision och slagavgift) för det här men då är det ju inte i gott skick. Värderingarna brukar ligga mellan 2500 och 4000 kr beroende på sniderier etc men de har oftast gått högre.
 
Vibhar samma modell på skåp från mammas morfars matsalsmöblemang. Har matchande bord och stolar också. Det fanns en soffa och en sekretär tidigare. Men skåpet kallas iaf för buffé i vår familj. Finservisen och silverbesticken förvarades i den. Numera bor det spel där :up:

Säger man buffé avser man ju oftast de utan överskåp (min ekbuffé i Äpplet i salongen ser ju ut så, fö där jag fotade lampan) :) Men benämningarna är ju lite flytande. Jag har en nyrenssansbuffé också där Skåne-servisen bor som har en överdel med spegel men endast med en hylla, då får den fortsätta vara buffé... :D Spegeln är för liten för att den skulle kunna kallas spegelbyrå (efter vad jag lärt mig).
 
Ljuvligt, kan du inte klämma in skrivbordet någonstans? Jag kan tyvärr inte sitta vid pappas gamla skrivbord för jag får inte till någon ergonomi men jag har kvar det ändå som extrabord i kontoret :heart

Priserna jag sett och vad de tidigare jag bjudit på har varit upp till 4000 kr (det senaste halvåret). Jag fick ge 1200 kr (plus provision och slagavgift) för det här men då är det ju inte i gott skick. Värderingarna brukar ligga mellan 2500 och 4000 kr beroende på sniderier etc men de har oftast gått högre.
Joo när vi väl hittar ett hus så tänkte jag att det ska få stå på kontoret, är min pappas gamla så det vill jag ju spara 😄

men ska kika lite på hur jag ska göra med byrån/skåpet/stora pjäsen. Tack för tipsen :)
 
Joo när vi väl hittar ett hus så tänkte jag att det ska få stå på kontoret, är min pappas gamla så det vill jag ju spara 😄

men ska kika lite på hur jag ska göra med byrån/skåpet/stora pjäsen. Tack för tipsen :)

Jag hoppas du får till det så, jag blir glad varenda gång jag kliver in på kontoret och ser pappas skrivbord :)
 
Hoppas du får hjälp :) Jag hade gärna hjälpt dig om jag hade varit på kontoret i Växjö och jobbat (iom Coronan så är det ju nästan bara hemarbete...)
Mamma köpte en nästan likadan för ett gäng år sedan, hon hade mormor och morfars gamla Äpplebuffé (med spegel & hylla) sedan tidigare men ville ha med vitrindelen så jag hade tur och fick ta över buffén. Vi har även två bäddsoffor i Äppleserien, den ena är riktigt stor och fin - kom över den för en femhundring :D
 
Extremt fula och dålig kvalité istället då. Ne Jysk betackar jag mig från haha.
Det lyfte verkligen med ljusgrå färg.
Man kan få dessa skåp gratis, så de är i varje fall prisvärda.
Ett av mina hus för uthyrning har ett sådant som del i köksinredningen. Man kan skruva fast det i väggen bakom så blir det stadigt. Det är mycket uppskattat.
 
Hoppas du får hjälp :) Jag hade gärna hjälpt dig om jag hade varit på kontoret i Växjö och jobbat (iom Coronan så är det ju nästan bara hemarbete...)
Mamma köpte en nästan likadan för ett gäng år sedan, hon hade mormor och morfars gamla Äpplebuffé (med spegel & hylla) sedan tidigare men ville ha med vitrindelen så jag hade tur och fick ta över buffén. Vi har även två bäddsoffor i Äppleserien, den ena är riktigt stor och fin - kom över den för en femhundring :D

Tack vad snällt :love:

Vilket fynd du gjorde, känslan i de här möblerna är fantastisk!
 
Mitt hjärta är det, hjärnan som har koll på utrymmet i mitt hus är det inte :D

Gissar att det är en herrgarderob du har? Tjusiga men svårplacerade pga storleken och vikten.
Jag har inte koll på benämningen; det är ett stort skåp med hyllor "i mitten/nederst" som är kring 150 cm högt och så två små skåp "ovanpå fast på sidorna", har inte tid att fota just nu.
Det kompletta möblemanget ägdes av min mormorsmor och mormorsfar, men när mormorsfar gick bort och mormorsmor flyttade in till den barnlösa dottern delades möblemanget upp mellan de tre barnen och det som inte de ville ha såldes. Jag hade "bränt och hängt" för en spegelbuffé när jag hade plats för den. ;)
Och ja, det väger massor...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 596
Senast: alazzi
·
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
5 588
Senast: 360
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 080
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp