Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Men jag ger upp nu, för jag är uppenbarligen ensam om att inte kunna släppa kontrollen bara sådär.. och det var grundfrågan. Och det handlar inte om att jag tycker att ni har/gör fel. Utan grundfrågan var om jag var ensam om att vara såhär hysterisk och det är jag, iallafall här.

:)
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Det vill jag visst, oavsett vad ni tror så vill jag lita på henne!
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Men du kan ju ha honom på fullservice ngnstans i närheten av dig, hälsa på några gånger i veckan när du kan och orkar? Det torde väl vara tusen ggr bättre utifrån hur du beskriver att du vill ha kontrollen och kollen och inte litar på att fv kan ta hand om honom på rätt sätt?
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

om du ringer när hon just messat så har hon ju bevisligen batteri, eller så ber du henne ringa upp.

Ja jag testade det när jag tex fick smset om sparken, men fick då ett sms om att hon inte kunde svara för att batteriet var dåligt och hon ringde inte upp när hon kom hem heller.
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Bara att ligga på isf.
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Första veckan är jobbigast!
Jag har precis lämnat iväg min häst på foder, eller ja, det var en månad sen nu. Och nu känns det bra. Nu behöver jag inte få ett sms varje dag, som jag gärna ville ha den första veckan. Nu kan jag släppa kontrollen och låta dem göra vad de vill lite.

Det tar lite tid, låt det ta lite tid då.
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Men det handlar ju inte om att hon inte gör som jag gör, det är hennes säkerhetstänk som felar och det är fel och kan göra att hästen råkar illa ut. Att allt kan hända vet jag, men det ska inte hända något som kunde undvikits.

Fel säkerhets tänk? För att hästen blev sparkad under ridtur?
Hjälper inte att man ordentligt avstånd emellan ibland heller.
Vi vart ute häromdagen med unghästarna vi har typ 10-15 m emellan oss.
Hästen fram blir rädd och backar i 390 och min häst som är av den lite mindre reaktions snabba sorten hinner inte flytta på sig.
Hade då den hästen fram sparkat så hade vi haft en olycka.

Men hade vi felat i säkerhets tänket?
Det kan ske rena olyckor också inget som behöver vara någons fel.


Jag håller övriga och säger ta hem hästen.
Hitta en lösdrift/fullskötsel stall.
Hitta någon du känner som kan titta till honom dom dagarna du inte orkar.
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Första veckan är jobbigast!
Jag har precis lämnat iväg min häst på foder, eller ja, det var en månad sen nu. Och nu känns det bra. Nu behöver jag inte få ett sms varje dag, som jag gärna ville ha den första veckan. Nu kan jag släppa kontrollen och låta dem göra vad de vill lite.

Det tar lite tid, låt det ta lite tid då.

Skönt att höra att det blivit lättare för dig nu, det är ju det jag hoppas det ska bli för mig också :)
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Hur går det? Har du hälsat på hästen? Funkar det? Har du tagit hem hästen?
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Finns en ny tråd i Hästvård.

Hälsade på hästen i onsdags och lugnade mig lite efter det, kände att jag kunde slappna av lite mer iallafall. Men så i fredags skadade hästen sig allvarligt och har nu stått på klinik sen dess och kommer få stå där tills i slutet av nästa vecka :(
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Vad har hänt?
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Hästen står på klinik efter att ha gått omkull/skadat sig i hagen.. Något orsakade ett sår på hans högra framknä och detta som orsakade såret punkterade även hans knäled :(
 
Sv: Finns det någon mer hysterisk kontrollmänniska som lånat ut sin häst på foder?!

Jag har nu läst tråden o blir smått förskräckt över ditt kontrollbehov. Min fundering är om du jobbar något med dina tankemönster? KBT o tankemönster?

Om inte, GÖR! Genast, nu. Så som du agerar är inte sunt.

I all välmening.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 479
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 543
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp