Finns det någon mer nyinflyttad..

canine

Trådstartare
än mig såhär i början på terminen? Jag har precis flyttat till nya boendet idag för att börja studera, en stuga på landet. Har längtat efter det, men samtidigt känner jag mig helt plötsligt väldigt ensam när jag sitter här ikväll med mörkret utanför, helt normalt vet jag men det är ändå lika jobbigt varje gång, närmsta familj/kompis finns 1 ½ h bilresa härifrån. Därför undrar jag om det finns någon mer här som precis flyttat och känner sig lite ensam också? :angel: :down: Dessutom är jag nervös inför kursstart och undrar vad jag gett mig in på, kanske borde avbryta och flytta hem igen till tryggheten :angel:

TV:n fungerar inte och jag tänkte inte kolla en film för ens senare så hade varit trevligt att skriva lite med några andra. Min hund ligger jämte men hon är inte så pratsam av sig :p
 
Vad spännande! :) Är inte nyinflyttad själv men vill bara tipsa om att gå på skolans nollning/insparksaktiviteter om det finns sådana. Man lär verkligen känna sina kurskamrater och får nya vänner!
 
Jag håller med @Idas. Det gjorde jag när jag flyttade ensam till en ny stad och det var ett bra sätt att lära känna och umgås lite mer med mina nya kurskamrater och få vänner :)
 
Vad spännande! :) Är inte nyinflyttad själv men vill bara tipsa om att gå på skolans nollning/insparksaktiviteter om det finns sådana. Man lär verkligen känna sina kurskamrater och får nya vänner!

+ @GoLightly

Tack för rådet, men det är vuxenutbildning jag ska gå just nu så inspark finns det inte, men jag hoppas på att det blir en bra klass med folk i liknande ålder, så man lär känna varandra ändå :) Är lite inne på att gå någon hundkurs eller så för att träffa lite folk med, men det blir väl mer mot våren :)

Förövrigt fick jag igång tv:n nu känns något bättre iaf :up:
 
Kul med flytt och lite nystart! Vill du träffa lite nytt folk så går det säkert att dra ihop en buketräff, beroende på vart du flyttat är jag gärna på. :)
 
Är inte i samma sits just nu, men för 1,5 år sedan flyttade jag från Jönköping till Gotland! Stort steg för mig då jag bott i Jönköping hela livet, och haft allt umgänge där.
Nu hade jag visserligen med mig sambon, men oj vad kul och lärorikt det har varit med nystart :D
Att börja på någon hundkurs är ju ett ypperligt sätt att lära känna lite folk! Eller bara åk upp och träna när de har öppenträningar, har träffat ett flertal nya, trevliga människor här på vår hundklubb på det sättet:)

Vad är det för vuxenutbildning du ska gå? För visst ville väl du precis som jag söka in till djursjukvårdare i framtiden?:D
 
Är inte i samma sits just nu, men för 1,5 år sedan flyttade jag från Jönköping till Gotland! Stort steg för mig då jag bott i Jönköping hela livet, och haft allt umgänge där.
Nu hade jag visserligen med mig sambon, men oj vad kul och lärorikt det har varit med nystart :D
Att börja på någon hundkurs är ju ett ypperligt sätt att lära känna lite folk! Eller bara åk upp och träna när de har öppenträningar, har träffat ett flertal nya, trevliga människor här på vår hundklubb på det sättet:)

Vad är det för vuxenutbildning du ska gå? För visst ville väl du precis som jag söka in till djursjukvårdare i framtiden?:D

Men se där är du också från Jönköping :D häftigt att våga flytta till Gotland så :) jag har flyttat från Jönköping nu men annars bott där hela livet, förutom en liten avstickare ett halvår. Just nu ska jag plugga lite jordbruk, och under tiden satsa på HPprovet för att förhoppningsvis komma in på djursjukskötare sen ja :):up: Är skönt att komma bort från stan och få se lite nytt, hoppas på att det blir den nystart man hoppas på med! mycket beror på hur klassen är känner jag :nailbiting:
 
Men se där är du också från Jönköping :D häftigt att våga flytta till Gotland så :) jag har flyttat från Jönköping nu men annars bott där hela livet, förutom en liten avstickare ett halvår. Just nu ska jag plugga lite jordbruk, och under tiden satsa på HPprovet för att förhoppningsvis komma in på djursjukskötare sen ja :):up: Är skönt att komma bort från stan och få se lite nytt, hoppas på att det blir den nystart man hoppas på med! mycket beror på hur klassen är känner jag :nailbiting:
Haha nämen va roligt att du också är från Jönköping:D
Att plugga jordbruk låter inte helt fel! Tror säkert dina klasskamrater kommer vara toppen bra:) Brukar alltid vara någon man funkar bra ihop med.
Roligt att vi har samma plan inför framtiden, jag har redan börjat plugga inför HP och räknar ner dagarna till man kan anmäla sig:laugh:
 
Haha nämen va roligt att du också är från Jönköping:D
Att plugga jordbruk låter inte helt fel! Tror säkert dina klasskamrater kommer vara toppen bra:) Brukar alltid vara någon man funkar bra ihop med.
Roligt att vi har samma plan inför framtiden, jag har redan börjat plugga inför HP och räknar ner dagarna till man kan anmäla sig:laugh:

Hade tänkt börja nu imorgon jag med och plugga till kommande prov, inte långt kvar tills man kan anmäla sig nu :up: såg att vi nog bara är 12 st i klassen så det känns ju rätt mysigt :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 853
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 509
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 900
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 426
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp