Finns det något bra foder till lägre pris?

Vorsteh

Trådstartare
Vi har två aktiva hundar (strävhårig + korthårig vorsteh) som äter Royal canin energy 4300 och funkar fint på det.
Då vi för tillfället står med dubbla boenden mm funderar jag på om det går att dra ner aningens på foderkostnaden. Självklart vill jag inte ge hundarna "skitfoder", men tänkte att de under en period kanske skulle kunna äta något lite billigare.

Sedan, när vi bor där vi ska bo, och har möjlighet till större frysutrymmen, kommer jag absolut gå över till någon form av färskfoder. Är jättesugen att testa Vom og hundemat.

Så det gäller en begränsad period alltså. Den här tiden på året är det inte jakt, och även fast hundarna får motion såsom drag osv, så är de inte lika aktiva som på hösten. De skulle klara sig på ett "mindre kraftigt" foder.

Tar tacksamt emot tips. :)

/ f.d. karlsson (inloggningen krånglade så därför bytte jag användaruppgifter)
 
Sv: Finns det något bra foder till lägre pris?

jag tycker att Carrier är ett br foder som inte är så dyrt. Jag ger min Carrier Regular (betalar 349 kr/15kg ) å det funkar superbra, blank i pälsen å bra i hullet. jag gissar att du behöver lite mer energirikt foder till dina å då finns Carrier Super Premium.( ca 400 kr för 15kg.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Finns det något bra foder till lägre pris?

Tack för tipset, jag ska kolla upp Carrier. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu blir det troligen så att en hund till flyttar in till mig:) denna är av modell stor, och då ökar ju foderkonstnaderna. För...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
14 417
Senast: kissentrulsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp