Finns inget recept på smärtstillande!

Daff

Trådstartare
Enligt hemgångsråden efter operationen idag ska Doris få smärtstillande och antiinflammatoriskt medicin som finns utskrivet på elektroniskt recept. När jag skulle hämta ut det på apoteket strulade deras uppkoppling för att kunna se recept så dom kunde inte lämna ut medicin för tillfället. Eftersom Doris redan hade fått dagens dos bestämde jag mig för att avvakta till i morgon (lördag).

Loggade in på apoteket nu för att se vad som var utskrivet men jag hittar inget recept? Eller jag ser min egna medicin men inget för Doris.

Vad gör jag nu? Kliniken har stängt över helgen och jag vet inte ens vad det var för medicin. Kan jag ringa typ First vet och be dem skriva ut något?
Jag vet ju inte ens vad det var för medicin eller hur ofta hon ska ha den.
 
Enligt hemgångsråden efter operationen idag ska Doris få smärtstillande och antiinflammatoriskt medicin som finns utskrivet på elektroniskt recept. När jag skulle hämta ut det på apoteket strulade deras uppkoppling för att kunna se recept så dom kunde inte lämna ut medicin för tillfället. Eftersom Doris redan hade fått dagens dos bestämde jag mig för att avvakta till i morgon (lördag).

Loggade in på apoteket nu för att se vad som var utskrivet men jag hittar inget recept? Eller jag ser min egna medicin men inget för Doris.

Vad gör jag nu? Kliniken har stängt över helgen och jag vet inte ens vad det var för medicin. Kan jag ringa typ First vet och be dem skriva ut något?
Jag vet ju inte ens vad det var för medicin eller hur ofta hon ska ha den.
Du måste byta flik för att se djurrecepten. Kolla runt på sidan så ser du nog den andra fliken.
 
Du måste byta flik för att se djurrecepten. Kolla runt på sidan så ser du nog den andra fliken.

Det ser ut så här:
486EB444-9F76-45EE-8C97-CD36475B54AB.png


Visst borde det ligga här? Eller finns det någon mer flik som jag har missat?
 
Kliniken har stängt över helgen så jag kan inte ringa dom.
Behöver hon ha medicinen då? Om hon inte har ont så kan du avvakta. Det brukar inte vara så smärtsamt det som Doris har gjort. Inte alltid man ens skriver ut medicin efter operationen.
Annars kan du alltid prova med en videoveterinär, om du var hos någon av kedjorna Anicura eller Evidensia har dom egna onlineveterinärer som kan läsa journalen.
 
Behöver hon ha medicinen då? Om hon inte har ont så kan du avvakta. Det brukar inte vara så smärtsamt det som Doris har gjort. Inte alltid man ens skriver ut medicin efter operationen.
Annars kan du alltid prova med en videoveterinär, om du var hos någon av kedjorna Anicura eller Evidensia har dom egna onlineveterinärer som kan läsa journalen.

Kanske inte?

Det var inte Anicura eller Evidensia men jag tror att den här kliniken är del i en mindre kedja, jag ska kolla om det går att ringa någon annan klinik i samma kedja. Om inte så testar jag videoveterinär.

Jag är osäker på om jag kommer fatta om hon har ont eller inte så det skulle kännas tryggt med medicin 😊
 
Kan du gå till apoteket och prata med dem? Jag har varit med om att det inte står något på nätet om medicin till djur, men när jag kommit till apotek så har det ändå funnits ett recept. Känns som om det ibland blir någon fördröjning på när det visas för mig som privatperson...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 831
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det här inlägget rör sig kanske främst till er som har någon typ av ångestproblematik och därför äter ångestdämpande mediciner...
2
Svar
35
· Visningar
2 082
Senast: Sonic76
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 603
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 422
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp