Finns mitt träns?

Bufera

Trådstartare
Hej

Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart!

Det jag vill ha:
Bred nosgrimma, 4-4.5 cm bred och lackad, fodrad svart med foder som syns.
Engelsk alt aachen nosgrimma(Då ska även flärpen gå att ta bort så den blir en ren engelsk)
Stort + om de finns anatomiskt nackstycke
Pullback eller inte spelar mindre roll så gör även pannbandet
Även att nosgrimma är något dropformad eller liknande.
Ej rundsytt eller kandar

Kan tänka mig att lägga runt 1000-1500kr utan tyglar till, det som hittills har hindrat mig är just mitt max pris.

Har ni tips? Har inte lust att lägga runt 5000 kr för att få mitt träns. :(
 
Hej

Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart!

Det jag vill ha:
Bred nosgrimma, 4-4.5 cm bred och lackad, fodrad svart med foder som syns.
Engelsk alt aachen nosgrimma(Då ska även flärpen gå att ta bort så den blir en ren engelsk)
Stort + om de finns anatomiskt nackstycke
Pullback eller inte spelar mindre roll så gör även pannbandet
Även att nosgrimma är något dropformad eller liknande.
Ej rundsytt eller kandar

Kan tänka mig att lägga runt 1000-1500kr utan tyglar till, det som hittills har hindrat mig är just mitt max pris.

Har ni tips? Har inte lust att lägga runt 5000 kr för att få mitt träns. :(

Jag tror nosgrimma utan flärp är svårast att lösa, de med avtagbar brukar vara så fula :o Vill du aldrig ha fästet är det snabbt och lätt för en skomakare att ta bort! Då har du betydligt fler träns att välja på också, annars är du nästan förpassad till kandar och plocka bort den extra nackremmen.
Premiera kan ha något som Ackio sa, även BR och Schockemöhle hade jag kikat på.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 172
Utrustning Efter en av mina tidigare trådar insåg jag ju att PS läderkvalité kanske inte riktigt var så bra som jag trodde i början, och att...
Svar
7
· Visningar
1 699
Senast: rtf
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 333
Senast: Minett
·
Utrustning Välden är som sagt full av träns av alla de slag. Jag är på jakt efter ett svart träns med en bred, ganska platt, fodrad (svart...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp