Bukefalos 28 år!

Finns svarttabby?

E

Eem

Har en kattunge som är svart. Men man ser även tabby mönster på henne i en mörkare svart färg. Har kollat runt på en kattsida men inte hittat hennes färg. Svart var det närmsta jag kom.
Så, finns det en färg som heter svarttabby?

Mvh Eem
 
Sv: Finns svarttabby?

Ja, men en svarttabby ät brun. Är hon svart med mönster så är hon troligen svartsmoke. Är hon grå eller vit i pälsbotten?
 
Sv: Finns svarttabby?

Svarttabby är som missfideli säger brun, dvs den "vanliga" tabbyfärgen. Har du något kort på kissen?

Det kan vara en genetiskt svart katt där man faktiskt ser "spökmönstret", det mönster som döljs av en helfärgad katt i de flesta fall (syns tydligt på röda katter och kan ofta anas på blå). Det är ovanligt att det syns på svarta katter, men inte omöjligt. Är hon ljus i botten och det är därför det helsvarta mönstret syns är det med största sannolikhet en smoke.
 

Liknande trådar

Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
367
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 604
Senast: Puffindog
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 367
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp