Riru

Trådstartare
Finns det fler här som vill/behöver lära sig finska? Och vill ha någon att bolla med? Någon att diskutera med när man kör fast i något?


Jag har för närvarande inte tid att studera på plats, så jag använder appar. Men det är riktigt svårt när ingen kan förklara grammatiken för mig, eller förklara någonting alls.
Tex när är "det är" är olika ord varje gång beroende på vad nästkommande ord (eller vad det nu beror på :cautious: )är tex gör att jag bara vill lägga ner. :p Jag kan verkligen inte hitta någon röd tråd i grammatiken.
Vet att det finns några finlandssvenskar här och kanske andra som kan finska ändå? Men det kanske inte är så roligt att leka lärare förstås.
Behöver lära mig finska för makens sida är finsk. Och det är verkligen asjobbigt att inte kunna prata med varandra.

Eller har ni andra tips att komma i kontakt med folk på nätet som är i samma stadie?

Osäker på var en sån här tråd skulle ligga men jag provar här.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 045
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 158
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 325
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp