Finskt rågbröd med jäst?

soom

Trådstartare
I det här huset är finskt rågbröd ett måste till jul. Det finns inte att köpa här så jag brukar baka eget. Tyvärr har min surdeg gått hädan och nån ny hinner jag ju inte starta i tid (om jag ens lyckas - av totalt fyra försök har jag lyckats en gång, den gången involverade golvvärme, vilken är avstängd denna vinter).
Så nu måste jag ha en reservplan innehållande jäst. Att baka finskt rågbröd med jäst går ju inte, men är det nån som har tips på nån värdig ersättare?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig varit intresserad av att baka. Däremot, att äta bröd - det har varit ett livsintresse. Som nyskild tänkte jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 509
Senast: honung
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 337
Senast: aiquen
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
40 875
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp