Finurlig jycke... :)

Bewildered

Trådstartare
Jag har kommit på att jag har en finurlig liten jycke... Era har säkert roliga saker de kommit på med, så dela gärna med er! :)

En mindre rolig sak han lärde sig i höstas; konsten att öppna husvagnsdörrar. Dessvärre struntade han i B kursen - att stänga efter sig.

Men något han gjort sista veckan är lite roligt.. det började med att granntösen var här och lekte med honom, enkla leken; Kasta boll! Han har länge hållit på med att han kastar tillbaka bollen till dig när du kastat... men nu började han bli trött fast fortfarande leksugen.. så vad gör han? Jo, min hund som ogillar vatten lägger leksaken i den lilla fontänen här på gården och grannflickan plockar upp den, ger den till hunden som går ett varv runt fontänen och lägger i den igen. Denna lek pågick en stund och var rätt rolig att tjuvkika på.

Någon dag senare, medans bollen fortfarande var en boll, lekte jag och el doggo... jag markerar att Jag lekt färdigt, men låter honom leka för sig själv.. då går hunden och lägger bollen i vattnet, går Runt fontänen, plockar upp den, springer ett "ärevarv" och upprepar proceduren... så höll han på och verkade allmänt superglad ett bra tag.

Och idag.. när jag stod ute på verandan och kikade på hästarna kommer min lille fjant, med bollen som inte längre är en Boll utan en något triangulär före detta boll, och lägger den först på soffan bredvid mig. Jag kastar... hunden kommer tillbaka med den och lägger den sedan Mycket medvetet - på verandaräcket! Jag berömmer och kastar... han lägger den på verandaräcket ett par gånger, jag markerar att Jag är färdiglekt.. då kastar han bollen Över verandaräcket, springer och hämtar den.. och kastar bollen över verandaräcket igen. Hur utstuderat som helst - och Givetvis Tokglad hela tiden. (Nu är han väl iofs kroniskt tokglad, när han inte är tjurig för att matte varit "dum" och hällt öronrens i hans öron eller klippt klor eller duschat honom eller...)

Han kastar även bollen till sig själv på gräsmattan.. tar sats, skuttar upp i luften, knycker på huvudet och skickar iväg bollen, springer och hämtar den och kastar iväg den igen... (behöver jag säga att han är en jäkel på att fånga saker i luften?)

Min fjant hittar alltså på "ensam lekar". Vilket iofs känns rätt bra att veta att han kan sysselsätta sig själv med "positivt kreativa saker", han har även hjälpt till med att städa.. så till vida att han hämtar smutsiga strumpor och lämnar i ens knä, böcker som legat på golvet har även de getts till matte (utan lekinviter då alltså.. kommit, lagt dom i knäet och gått iväg och lagt sig igen)

Min jycke fascinerar mig ibland... vad har era jyckar hittat på för skoj sista tiden?
 
Sv: Finurlig jycke... :)

Haha! Jag kan bara föreställa mig hur det ser ut! Min har nått liknande för sig. Han har fått nya "minitennisbollar" som piper, och han kan roa sig i timmar med dom. Han gör ungefär som din, han "kastar" iväg den och springer och hämtar den, och går sen tillbaks till sin utgångspunkt. Lägger ner bollen på golvet, går en runda i lägenheten, och smyger sig på bollen och kastar sig över den, och upprepar "bollkastningen". Hans "attacker" är så roande att titta på, han slänger sig helhjärtat in i "fajten" och eftersom han är rätt (jätte)fumlig så sparkar han mest bort bollen utan att få tag i den - och blir jättearg när den smiter! :D

Han kan leka med dessa bollar i en evighet utan att ledsna på dom. Han har även somnat med bollen i munnen ett par gånger och benen spretar åt alla håll uppe i luften. När han vaknar ligger han och "suger" på den precis som en bebis och en napp.

Han har många konstigheter för sig, kommer (så klart) inte på allt han brukar göra just nu. :angel:
 
Sv: Finurlig jycke... :)

Min Myggan har lite roliga saker för sig. Hon är 6 månader gammal.

Hon har en plats utomhus hon ofta ligger på, en gammal dyna, och därpå samlar hon en massa saker. Så fort vi ger henne något, en pinne eller vad som, så springer hon och lägger det på dynan. Och så springer hon och stjäl saker, allt hon kommer åt, och släpar dit.

För några dagar sedan hittade inte min sambo sina svettsglasögon, och jag sa då, gå och kolla på Myggans ställe, och jovisst där låg dem. tillsammans med ett berg av andra saker.

precis som en skata, de samlar väl också saker i sina bon.
 
Sv: Finurlig jycke... :)

Kom på en till sak min brukar göra. Lite svårt att förklara, så jag länkar till en bild istället:

Kid

Sånna grejer kan min få för sig. Senast låg han i katternas lilla kryp-in-säng ute på balkongen. Han gillar udda sängplatser :angel:

Han är en 9månaders Tysk spets/mittelspitz :)
 
Sv: Finurlig jycke... :)

min är schäfer... :) fast jag misstänker att han är korsning schäfer/pajas... ;)


Roligt att höra om vad andras hundar hittar på!! Tjejen jag bor ihop med just nu hade med en riktig skattsamlande skata till hund förr om åren - hela baksidan av trädgården var full av hennes insamlade skatter.. barbiedockor, skor och diverse annat spännande...

Min jyckes insamling ligger just nu under köksbordet och består av följande; den före detta bollen, halva huvudet + ett bakben från sin pipande gris, samt två vedträn... I den lilla fontänen har han dränkt sin pipande korv - och den får faktiskt ligga kvar där tills han plockar upp den själv!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 543
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 196
Senast: inverterad
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: Rie
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 500
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp