A

aska

Min mammas katt har nog fått fip, det är jättehemskt. Är det någon som vet något om denna sjukdom och finns det nån som har blivit frisk?

Hur "vet" ni att det är FIP? Det är en sjukdom som man inte kan vara säker på förrän katten obduceras, en katt med FIP dör alltid.
Det är smittsamt, och går inte att vaccinera mot (vaccin finns, men det används knappt eftersom det inte är effektivt). Av de katter som smittas insjuknar bara 10%, men resten är smittbärare.
Har man haft FIP i sin kattbesättning så får man en försäkringskarens ett par år, då inte försäkringen gäller för ytterligare katter som får FIP.

Liknande trådar

Katthälsa Det här är Coco (den lilla), han kämpar mot FIP och har sedan behandlingen påbörjades för 2 veckor sedan gått upp 400 g. Han drabbades...
Svar
12
· Visningar
1 410
Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 097
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden, del 2
  • Hur inreda med gigantiska fönster?
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur