A

aska

Min mammas katt har nog fått fip, det är jättehemskt. Är det någon som vet något om denna sjukdom och finns det nån som har blivit frisk?
 
Hur "vet" ni att det är FIP? Det är en sjukdom som man inte kan vara säker på förrän katten obduceras, en katt med FIP dör alltid.
Det är smittsamt, och går inte att vaccinera mot (vaccin finns, men det används knappt eftersom det inte är effektivt). Av de katter som smittas insjuknar bara 10%, men resten är smittbärare.
Har man haft FIP i sin kattbesättning så får man en försäkringskarens ett par år, då inte försäkringen gäller för ytterligare katter som får FIP.
 

Liknande trådar

Katthälsa Det här är Coco (den lilla), han kämpar mot FIP och har sedan behandlingen påbörjades för 2 veckor sedan gått upp 400 g. Han drabbades...
Svar
15
· Visningar
2 131
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 703
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 330
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp