Fira att jag fyller jämnt?

lizan

Trådstartare
Moderator
Jag fyller jämnt om ett par månader o hade tänkt att antingen åka utomlands eller ha en fest. Varken resan jag vill göra eller festen jag vill ha ser särskilt ljust ut med tanke på pandemin. Tänkte därför försöka komma på några andra förslag att fundera kring och skulle gärna få hjälp med tips!

Tänker antingen med ett mindre gång vänner, eller med bara partner. Jag skulle gärna unna mig något som känns lite extra lyxigt.

Om det blir med bara partner funderar jag på någon typ av spahotell men vill i så fall helst inte att det ska vara för stort/för mycket folk. Gärna något som går att kombinera med någon typ av vacker natur. Att hänga i skogen är något vi bägge gillar. Finns det tex något bra där man kan kombinera med enklare dagsvandringar i tex fjäll?

Om det blir ett gäng vänner så vette tusan, de jag skulle vilja ha med mig bor runt Göteborg och runt Uppsala. Funderar på om det går att sammanstråla någonstans för något kul? Älskar tex escape rooms men hur fysiskt folk gillar varierar stort. För det här behöver det absolut inte vara lyx, utan mest något kul.

Vad hade ni gjort?
Har ni några tips på saker som passar in i det jag skulle vilja göra?
Några andra roliga idéer?
 
Vad jag hade gjort, jag planerar en 3 veckors resa till Japan.
Jag gillar teknik, maten och landskapet. så tänkte göra en odyssey.
men det finns så mycket andra ställe att åka till.
 
Om det blir med bara partner funderar jag på någon typ av spahotell men vill i så fall helst inte att det ska vara för stort/för mycket folk. Gärna något som går att kombinera med någon typ av vacker natur. Att hänga i skogen är något vi bägge gillar. Finns det tex något bra där man kan kombinera med enklare dagsvandringar i tex fjäll?
Copperhill i Åre? Finns iofs fler alternativ här men tänkte eftersom du skrev lite extra lyxigt. Men om ett par månader kan ju fjällen vara ganska snöiga.
 
Jag fyller jämnt om ett par månader o hade tänkt att antingen åka utomlands eller ha en fest. Varken resan jag vill göra eller festen jag vill ha ser särskilt ljust ut med tanke på pandemin. Tänkte därför försöka komma på några andra förslag att fundera kring och skulle gärna få hjälp med tips!

Tänker antingen med ett mindre gång vänner, eller med bara partner. Jag skulle gärna unna mig något som känns lite extra lyxigt.

Om det blir med bara partner funderar jag på någon typ av spahotell men vill i så fall helst inte att det ska vara för stort/för mycket folk. Gärna något som går att kombinera med någon typ av vacker natur. Att hänga i skogen är något vi bägge gillar. Finns det tex något bra där man kan kombinera med enklare dagsvandringar i tex fjäll?

Om det blir ett gäng vänner så vette tusan, de jag skulle vilja ha med mig bor runt Göteborg och runt Uppsala. Funderar på om det går att sammanstråla någonstans för något kul? Älskar tex escape rooms men hur fysiskt folk gillar varierar stort. För det här behöver det absolut inte vara lyx, utan mest något kul.

Vad hade ni gjort?
Har ni några tips på saker som passar in i det jag skulle vilja göra?
Några andra roliga idéer?
Hade det varit jag hade det blivit ett fåtal nära vänner med först lunch och escaperoom och sedan spa till nästa dag för de som önskar hänga på
 
Nu ligger det kanske i helt fel ände av landet, är långt ifrån fjäll och så iaf 😅 men jag och sambon bodde en natt i SynVillan på Eriksberg utanför Karlshamn när jag fyllde 30 i februari i år. Älskade det! Magiskt vackert precis vid en vik med massa klippor, det är inte öppet i parken på vintern för besökare så man är helt själv ute på udden, ett fönster i golvet i ena rummet där man kan se parkens vilda djur på kvällen om något djur kommer dit och äter och annars stooora fönster för att spana på djur längre bort + magisk solned- och uppgång över vattnet :love:
 
Copperhill i Åre? Finns iofs fler alternativ här men tänkte eftersom du skrev lite extra lyxigt. Men om ett par månader kan ju fjällen vara ganska snöiga.
Haha, jag inser nu att när jag tänkt fjäll på hösten har jag tänkt september… inte slutet på oktober som det ju blir i så fall- bra input!
 
Nu ligger det kanske i helt fel ände av landet, är långt ifrån fjäll och så iaf 😅 men jag och sambon bodde en natt i SynVillan på Eriksberg utanför Karlshamn när jag fyllde 30 i februari i år. Älskade det! Magiskt vackert precis vid en vik med massa klippor, det är inte öppet i parken på vintern för besökare så man är helt själv ute på udden, ett fönster i golvet i ena rummet där man kan se parkens vilda djur på kvällen om något djur kommer dit och äter och annars stooora fönster för att spana på djur längre bort + magisk solned- och uppgång över vattnet :love:
Men så bra tips! Har både jobbkompisar och studenter som varit på studiebesök på Eriksberg och gillat det mycket!
Har inga problem att åka ca halva halva Sverige om det blir bara jag o partner, så inte alls fel ände. Ska kolla upp!!! :)
 
Någon som har något att säga om Falkenberg Strandbad?

Börjar också fundera lite på typ Höga kusten….
 
Nu ligger det kanske i helt fel ände av landet, är långt ifrån fjäll och så iaf 😅 men jag och sambon bodde en natt i SynVillan på Eriksberg utanför Karlshamn när jag fyllde 30 i februari i år. Älskade det! Magiskt vackert precis vid en vik med massa klippor, det är inte öppet i parken på vintern för besökare så man är helt själv ute på udden, ett fönster i golvet i ena rummet där man kan se parkens vilda djur på kvällen om något djur kommer dit och äter och annars stooora fönster för att spana på djur längre bort + magisk solned- och uppgång över vattnet :love:
Låter ljuvligt!
 
Någon som har något att säga om Falkenberg Strandbad?

Börjar också fundera lite på typ Höga kusten….
Jag har varit på Falkenberg Strandbad på konferens. Otroligt fint, precis vid havet. Jättegod mat och rummen/sviterna med balkong mot havet var magnifika! Jag hann aldrig till spat men många kollegor gjorde och var imponerade.
 
Någon som har något att säga om Falkenberg Strandbad?

Börjar också fundera lite på typ Höga kusten….
Höga kusten är fantastiskt :love: Som @Unafraid skrev ovan, hotell Södra berget har mysigt spa. Det kryllar dessutom av riktigt bra restauranger här! Bara säg vad du vill äta så kan jag rekommendera :laugh:

Det finns en app som heter Höga kusten, där finns massa information om vad som händer i området, olika boenden med kontaktuppgifter, aktiviteter och vandringsställen. Man behöver inte ta sig hela vägen till Övik för vandring ;) Finns massa fina friluftsområden hela vägen Sundsvall-Härnösand-Kramfors-Övik.
 
Jag fyllde jämt i augusti och hade stora planer med 40 sorters kakor, men covid 19 och canceråterfall så blev det ett lugnt firande. Rekommenderar att ta en titt på Ästad Vingård och Villa Strömsfors om man vill ha mysig upplevelse!
 
Jag fyller jämnt om ett par månader o hade tänkt att antingen åka utomlands eller ha en fest. Varken resan jag vill göra eller festen jag vill ha ser särskilt ljust ut med tanke på pandemin. Tänkte därför försöka komma på några andra förslag att fundera kring och skulle gärna få hjälp med tips!

Tänker antingen med ett mindre gång vänner, eller med bara partner. Jag skulle gärna unna mig något som känns lite extra lyxigt.

Om det blir med bara partner funderar jag på någon typ av spahotell men vill i så fall helst inte att det ska vara för stort/för mycket folk. Gärna något som går att kombinera med någon typ av vacker natur. Att hänga i skogen är något vi bägge gillar. Finns det tex något bra där man kan kombinera med enklare dagsvandringar i tex fjäll?

Om det blir ett gäng vänner så vette tusan, de jag skulle vilja ha med mig bor runt Göteborg och runt Uppsala. Funderar på om det går att sammanstråla någonstans för något kul? Älskar tex escape rooms men hur fysiskt folk gillar varierar stort. För det här behöver det absolut inte vara lyx, utan mest något kul.

Vad hade ni gjort?
Har ni några tips på saker som passar in i det jag skulle vilja göra?
Några andra roliga idéer?

Hade en kompis som fyllde jämnt hon bokade in att laga mat tillsammans med släktingar på en professionell matstudio med kockar. Väldigt roligt och något som alla kunde delta i oavsett ålder och fysiska förutsättningar. Hon var väldigt nöjd och de lärde sig massa olika kockknep och sen fick de njuta maten de lagat en trerätters middag med lyxiga råvaror med utvalda viner. Kan tänka mig att det finns liknande på olika platser i Sverige. Kan tänka mig att det är en rolig aktivitet med kompisar.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
747
Senast: Rosett
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 888
Senast: Halona
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 636
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Om några veckor ska jag ha inflyttningsfest. Jag är ovan vid att fixa fester och tillställningar, tycker hela grejen är lite jobbig. Jag...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp