Fisk i födelsedagspresent?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Min pappa fyller år den 22 jan, och jag tänkte köpa en fisk till honom i födelsedagspresent. Fast jag är inte direkt påläst om fiskar haha så tänkte fråga er om vilken sort som kanske kunde passa?
Just nu har vi 8st Malawi ciklider (stavning?), några mindre fiskar (vet inte vad de heter), en sådan stor mal haha, ni vet sådan som man har massa små fast i stor? Ja, en sån i alla fall och många sådana små. En pansarmal, och en som jag tror är någon sorts pansarmal. Och en Redtail, fast han är fortfarande bara typ 15cm lång och väldigt rädd så har inte rört de andra fiskarna. Och han ska säljas när han blir för stor haha :)
Så några tips på fisk som inte kostar mer än 150kr (gärna för två så jag får en hona och en hane) som skulle kunna passa i det akvariet?
 
Sv: Fisk i födelsedagspresent?

Är ett tag sedan jag hade akvarium nu, men vad jag minns så är det viktigt med sammansättningen i ett akvarium samt att man inte bör ha för många fiskar i förhållande till akvariets storlek om alla ska må bra och det ska vara lättskött.

Om du inte själv har någon kunskap eller vet hur din pappa planerat sitt akvarium råder jag dig till att inte köpa någon fisk. Varför inte ett presenkort, någon akvarieprydnad eller en bok. Det kan bli lite konstig stämning om han är glad för att du försökt tänka till för en bra present men det ändå blir fel om fisken inte passar in eller får plats...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 914
Senast: Mabuse
·
Övr. Djur Vi köpte för en tid sen trådfensregnbågar till vårt akvarium, två honor och två hanar. Verkade må bra, sams med de andra fiskarna och...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: Scandi
·
Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 783
Senast: Gabbi
·
R
Övr. Djur Jag har sedan länge haft ett akvarium. Men nu har jag fått ett till och jag bestämde mig att ett ska hålla 25*C och det andra max 20*c...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp