Bukefalos 28 år!

aiquen

Trådstartare
Kan man ha en st kampfisk tillsammans med några guppys och ett par mindre algätare (typ otocinclus) i ett 31 liters-akvarium eller kommer det sluta med att guppysen och algätarna blir rena kalasmaten för kampfisken? Någon som vet?
 
Sv: Fiskar

aiquen skrev:
Kan man ha en st kampfisk tillsammans med några guppys och ett par mindre algätare (typ otocinclus) i ett 31 liters-akvarium eller kommer det sluta med att guppysen och algätarna blir rena kalasmaten för kampfisken? Någon som vet?

Algätarna vet jag inte, men guppysarna löper säkert en stor risk att bli dödade eftersom de också har hyfsat stora fenor och därför är lite lika kampfiskar...
 
Sv: Fiskar

jag själv har aldrig haft några problem med dom kampfiskar som jag har haft, både honor och hanar. Dom andra fiskarna lär sig snabbt att 2 uppspärrade gällock och stora fenor betyder en irriterad fisk :rofl:
 
Sv: Fiskar

Zuzzi skrev:
jag själv har aldrig haft några problem med dom kampfiskar som jag har haft, både honor och hanar. Dom andra fiskarna lär sig snabbt att 2 uppspärrade gällock och stora fenor betyder en irriterad fisk :rofl:

Har du haft dina kampfiskar ihop med guppys då eller vad är det för firrar du har haft?
 
Sv: Fiskar

Du kan absolut ha Guppy och Kampfisk ihop, MEN det du skall tänka på är att Kampfiskhannar har en förmåga att äta slöjfenor på andra fiskar... du kan ha Guppysar utan stjärtfena på nolltid om du (eller rättare sagt Guppysarna) har otur.

Kampfiskhannar är inte några elaka fiskar...snarare är de lite tillbakadragna när det gäller andra fiskar i akvariet. Det är bara mot artfränder dvs andra kamfiskhannar som de har ett enormt revirhävdande beteénde mot.

Molly av alla sorter kan du ha någon i ett sådant litet kar, men tänk på att tex Svärdbärare inte kommer att må så bra i ett kar ev den storleken då de behöver med plats.

Kanske små Platy skulle kunna gå bra.

Kan tipsa om en underbar liten fisk som heter Fläckig Aspidorasmal, det är en liten (påminner om Corydoras alias Pansarmal) som blir max 3 cm och är så otroligt söta (hoppas att jag får se mina små Fläckiga Aspidoras i lekartagen snart så det blir bebisar :love: )

// Madde som suttit och njutit av mina vackra Discus i lekartagen... vilka vackert, underbara, ståtliga fiskar och Madde väntar spänt på om det blir smådiscusar snart....
 
Sv: Fiskar

Jag har ett kampfiskpar tillsammans med två guppyhanar (och ett par platys plus liten ancistrus) i ett 54L. Det går bra, alla fenor är hela. Kampfisken köptes in efter platysarna.
Planerar köpa större tank så snart jag har råd. Vill ha mer!! :D
 

Liknande trådar

Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Senast: Exile
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 817
Senast: Shixle
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 431
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp