Bukefalos 28 år!

E

-erica-

Jag funderar på att köpa fiskar, vad finns det för bra nybörjarfiskar och hur stort akvarium behöver dom?
Finns det någon intressant bok man kan låna?
 
Sv: Fiskar

Gå till biblioteket och låna det dom har. Det gjorde jag.

Guppy fiskarna är lätta och dom får lätt massa barn så det är jättekul :D
Sådana fiskar har jag haft i många år nu :banana:
 
Sv: Fiskar

sånna hade jag med, akvariet blev fullt med små bäbbisar!!

Köp iallafall INTE black molly!! Dom är mördare!
 
Sv: Fiskar

Nu har jag bestämmt mig, det blir guppysar. Jag har läst igenom hela svenska guppysällskapets hemsida och i morrrn ska jag låna några böcker. Jag såg ett fint och ganska billigt 28 liters akvarium i djuraffären. Hur många firrar kan jag ha i det?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fiskar

nej men det är sant! I skolan köpte dom ett akvarium nyligen och Black mollysarna åt upp alla tigerfiskar, dödade alla guldfiskar samt en ny sort som jag inte har non aning om vad dom heter (gubben i djuraffären hade tydligen sagt att fiskarna gick att ha ihop, visst! Fräscht med fiskskelett i hela akvariet *ryser*)
och desutom, flikka lilla så va det inte yngel!
 
Sv: Fiskar

Tack så mycket..att bli kallad *flicka*..det var längesedan ;-)..Du, det dära tror jag inte ett skit på. Mollysar är fredliga fiskar och äter knappast upp andra fiskar..Antar fiskdöden berodde på annat. Att Mollysar äter på död fisk är ju en annan sak, samt att fiskar dödar varandra när den andre redan är sjuk och förvagad har ju inget att gör med att Mollysar tar ihjäl fisk hur som helst. Är du också en *flickalilla * ? ;)
 
Sv: Fiskar

jaa!! Jag är så liten att jag får plats i en tändsticksask.
Jasså, då var dom hade dom här mollysarna nåt hjärnfel då, eftersom dom var så aggresiva!
 
Sv: Fiskar

ja, kanske det. Men små lekisar som tittar och skriker på en varje dag kan man väl inte bli annat? (om du förstås inte trodde att jag ägde dom, men smartare än så är du väl? ;) )
 
Sv: Fiskar

Nejnej...Mollysar dödar inte andra fiskar. Vuxna mollysar är dessutom vegetarianer naturligt. Däremot snaskar de i sig redan döda fiskar som ligger och skräpar...Finns många sätt som akvarieägare kan ha ihjäl sina fiskar på..
Det var nästan lite roligt..mördarmolly..

Till trådskrivaren. Guppy kan vara ett val, men det finns MASSOR av annan rolig fisk också. 28 liter tycker jag däremot är i minsta laget. Väldigt svårt att sköta, även om man är duktig. ca 75 och uppåt är bra och ger också valmöjligheter när du vill köpa mer fisk.
 
Sv: Fiskar

okej,m dom dödade dom kanske inte. men dom "anföll" dom så dom dog av det. Ok?
Speciellt gay var en surgubbe.. Han hade typ ärr över hela sej eller nåt. *ryser* Massmördaren hannibal

Människor äter inte varann många är vegetarianer med det finns sk. kannibaler

http://www.zoopet.com/forum/archive/index.php/t-40601.html
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fiskar

Erica- Blev akvariet fint när du målade om de gröna kanterna?

Förresten vet jag fler fisk tips: neontetra och platy.
 
Sv: Fiskar

Ja då, men jag ska måla en gång till idag, det täckte inte riktigt.
 
Sv: Fiskar

Vi köpte ett par Pelvicachromis pulcher
mc_75.jpg
otroligt fina,lugna och fredliga fiskar som håller sig på botten.Kan varmt rek dessa.
 
Sv: Fiskar

Nej, de har inte lekt. Fredliga ja....mina har inte gett sig på några utav mina andra fiskar,de håller sig längs botten o filosoferar med varandra :p
 

Liknande trådar

Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
987
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 601
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
797
Senast: Lingon
·
Mat Lite underlig rubrik kanske, men bortsett från Saluhallen och Fiskekyrkan, var kan jag köpa färsk fisk och skaldjur i Göteborg till bra...
Svar
13
· Visningar
1 630
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp