Fiskfritt torrfoder

L

lundborg

Jag letar efter ett fiskfritt torrfoder som inte är ALLTFÖR dyrt.
mina bäbisar får just nu mjau tetra 1g/dag och Mjau föräldrafritt 3ggr/dag. De är 15 resp 17 veckor gamla
Jag hade tänkt ge mjau vuxenfoder och tetra.
Men ser att Mjau bara har fisk i sina vuxen-torrfoder.

Anledningen till fiskfritt är att min gubbe inte tål djur som äter fisk då han är VÄLDIGT allergisk mot fisk överhuvudtaget.

jag inte kan ge alltför dyrt är att jag är arbetslös, och försöker fortsätta ha råd med häst,hund och katt.
 
Sv: Fiskfritt torrfoder

Om du inte prompt måste ge torrfoder, så innehåller ju inte Mjaus blötmat (förutom fisksorterna) fisk. Och det är betydligt nyttigare för katten med blötmat än med torrfoder. :)

/Erica
 
Sv: Fiskfritt torrfoder

James Wellbeloved har fiskfria foder och PurinaONE (säljs i vanliga livsmedelsaffärer) har iaf haft en helt fiskfri variant.
 
Sv: Fiskfritt torrfoder

Om du inte prompt måste ge torrfoder, så innehåller ju inte Mjaus blötmat (förutom fisksorterna) fisk. Och det är betydligt nyttigare för katten med blötmat än med torrfoder. :)

/Erica

jo, jag vill kunna ge både och. Torrfoder tycker jag är bra om de kan äta. det ska bli stallkatter och jag vill att de ska ha fritt med torrfoder och ge dom blötmat 1g/dag senare också när de ska vara ute i stallet ;)

NÄR klarar katterna att ENBART få vuxenfoder?
 
Sv: Fiskfritt torrfoder

Det beror på vilket vuxenfoder det handlar om. Däremot vet jag att James Wellbeloveds kattunge-mat även den är fiskfri. PurinaONEs vet jag inte hur det är ställt med.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 383
Katthälsa Siamesen, 8 år gammal, har misstänkt foderallergi. Fick kortisoninjektion för att se om symptomen minskade. De gjorde de men kom...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 527
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp