Sv: Fiskspa?

Kul och spännande, kittligt. Men mina fötter kändes det ingen skillnad på... tyvärr, kul upplevelse dock
 
Sv: Fiskspa?

Har kommit massa articklar om att de där fiskarna sprider massa sjukdommar... bara så du vet.. om det är sant eller inte vet jag inte..

jag har gjort det.. kändes väll lite spännande och annorlunda.. kan inte påstå att de gjorde något underverk med mina fötter, men det är väll som allt annat, jag hade väll behövt sitta där en gång i veckan för att det skulle hända något vettigt.
 
Sv: Fiskspa?

Jag tyckte att det kändes som sockerdricka i fötterna! Men all död hud åt de inte bort så jag fick fötterna filade efteråt. Men det var roligt att testa:)
 
Sv: Fiskspa?

Vill du ha nya fötter så prova köpa "Mjuka fötter" eller liknande på apoteket. Det är fotpåsar man har i 1,5-2 h och efter ett par dagar börjar död hud i MÄNGDER lossna, supermjuka och lena fötter när allt trillat bort. Har gjort en kur förra veckan och mina fötter fjällar massor
 
Sv: Fiskspa?

Testar lite ofrivilligt på jobbet när jag ska ner och skrapa alger hos dylika garror, det kittlar, men om det märks nån större skillnad är jag osäker på.
 
Sv: Fiskspa?

Utveckla det med djurskydd? Menar du att fiskarna lider av den tänkta behandlingsmetoden, eller av att de som startar fiskspa inte vet vad de gör? (Det sistnämnda är jag väldigt benägen att hålla med om nämligen.)
 
Sv: Fiskspa?

1. de som håller på med fiskspa har ingen tillräcklig kunskap om djurs behov
2. akvarierna som fiskarna lever i är ofta inte inredda alls eller för sparsamt inredda = djurens grundläggande behov kan inte tillfredsställas
3. Ofta långa transportsträckor för fiskarna. när de blir för stora fraktats de tillbaka till återförsäljaren och man får ett lass nya. När de blir för stora fraktas de tillbaka igen osv.
4. det finns indikationer på att även fiskarna kan bli sjuka, inte bara människorna

Ovanstående punkter har bland annat gjort att dessa fiskspan har förbjudits i vissa länder.
 
Sv: Fiskspa?

Jag har!
Mina fötter är extrema, skitäckliga. Det kändes som sockerdricka/bubbelvatten när firrarna åt på mig. Dom lär ha varit mätta i en månad efter mina fötter för dom var rejält rensade. Det kittlades sjukt mycket mellan tårna där dom typ försökte komma in, samtidigt som jag försökte att inte mosa stackarna. Men det var helt klart superkul och en rolig upplevelse.
 
Sv: Fiskspa?

4. det finns indikationer på att även fiskarna kan bli sjuka, inte bara människorna

Vad är det som gör fiskarna sjuka? När jag har läst lite om fiskspa (är själv intresserad av att skaffa såna fiskar bara för att ha här hemma) så verkar det som att man ska rengöra fötterna ordentligt innan, bra mycket mer än jag gör rent händerna innan jag stoppar ner dem i akvariet här hemma.
 
Sv: Fiskspa?

Vad är det som gör fiskarna sjuka? När jag har läst lite om fiskspa (är själv intresserad av att skaffa såna fiskar bara för att ha här hemma) så verkar det som att man ska rengöra fötterna ordentligt innan, bra mycket mer än jag gör rent händerna innan jag stoppar ner dem i akvariet här hemma.

När jag var på fiskspa så var det, precis som du säger, väldigt noga med hygien. Minns att jag inte skulle smörja in fötterna på ett par dagar innan, duscha i mild parfymfri tvål dagarna innan och även skulle man duscha där innan man stoppade ner fossingarna. Fiskarna hade till och med andra akvarium under den tiden/perioden dom inte käkade fötter.
 
Sv: Fiskspa?

Testat!

Var som hon här över svarat noga, vi fick tvätta av fötterna före, inte ha använt någon hudkräm före eller ha sår på fötterna.

Är otroligt kittlig om fötterna så först kittlade det tokigt mycket men tillslut vande man sig, kittlades lite då en fisk började nafsa på något nytt ställe bara, tog rekommenderad tid och fötterna kändes verkligen mjuka efteråt och var skön massage!

Kanske skulle farit tillbaks och behandlat fötterna igen, då jag har råd med tanke på hur mina fötter känns nu!
 
Sv: Fiskspa?

1. de som håller på med fiskspa har ingen tillräcklig kunskap om djurs behov
2. akvarierna som fiskarna lever i är ofta inte inredda alls eller för sparsamt inredda = djurens grundläggande behov kan inte tillfredsställas
3. Ofta långa transportsträckor för fiskarna. när de blir för stora fraktats de tillbaka till återförsäljaren och man får ett lass nya. När de blir för stora fraktas de tillbaka igen osv.
4. det finns indikationer på att även fiskarna kan bli sjuka, inte bara människorna

Ovanstående punkter har bland annat gjort att dessa fiskspan har förbjudits i vissa länder.

Kan hålla med som sagt, dock förekommer inte punkt tre i Sverige.
 
Sv: Fiskspa?

Fiskarna hade till och med andra akvarium under den tiden/perioden dom inte käkade fötter.

Men det är ingen fördel. Det är helt omöjligt att hålla samma vattenvärden i alla akvarium och att flytta dem fram och tillbaka utsätter dem garanterat för stress, och då menar jag allvarligare stress än vad man i vardagssammanhang benämner "stress."
 
Sv: Fiskspa?

1. de som håller på med fiskspa har ingen tillräcklig kunskap om djurs behov
2. akvarierna som fiskarna lever i är ofta inte inredda alls eller för sparsamt inredda = djurens grundläggande behov kan inte tillfredsställas
3. Ofta långa transportsträckor för fiskarna. när de blir för stora fraktats de tillbaka till återförsäljaren och man får ett lass nya. När de blir för stora fraktas de tillbaka igen osv.
4. det finns indikationer på att även fiskarna kan bli sjuka, inte bara människorna

Ovanstående punkter har bland annat gjort att dessa fiskspan har förbjudits i vissa länder.

Men det är ingen fördel. Det är helt omöjligt att hålla samma vattenvärden i alla akvarium och att flytta dem fram och tillbaka utsätter dem garanterat för stress, och då menar jag allvarligare stress än vad man i vardagssammanhang benämner "stress."

:bow::bow:

Vill man ha riktigt fina fötter rekomenderar även jag den "kuren" som finns att köpa på apoteket/Babyfoot,
Annars får man väl anstränga sig lite och fila, "peela" och smörja.
Jag rekomenderar fiskspa lika lite som piercing med pistol.
 
Sv: Fiskspa?

*kl* vad är skillnaden mellan fiskspa och akvariefiskar hemma? Båda fraktas och bor i akvarium å dödas om de inte dör själva... och lyfts ur akvariet vid rengöring etc...
 
Sv: Fiskspa?

Men det är ingen fördel. Det är helt omöjligt att hålla samma vattenvärden i alla akvarium och att flytta dem fram och tillbaka utsätter dem garanterat för stress, och då menar jag allvarligare stress än vad man i vardagssammanhang benämner "stress."

Fast inte när det är samma vatten, i princip? Nu är inte jag någon fiskexpert så jag ska inte säga så mycket. Men som Tender skrev så flyttas ju fiskarna runt när man byter och rengör sina hemma-akvarium. Det borde ju också innebära stress för dom?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
704
Senast: 95johsv
·
Fritid Skulle behöva nått gummistövelsliknande att ha när jag promenerar i skogen. Går oftast 1-1,5 mil, så inga långvandringar men har...
2
Svar
38
· Visningar
1 033
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 157
Senast: Acto
·
Fritid Går det att säga om det här är en råttunge eller en mus? Den är i storlek som en vuxen större mus (dvs betydligt mindre än en råtta)...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
3 369
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp