Bukefalos 28 år!

Fitbit och liknade

TeamLundVer

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett aktivitetsarmband men känner att jag gått vilse i djungeln och behöver hjälp.

Jag vill ha ett armband som räknar antalet steg, trappor samt som mäter när man simmar på ett bra sätt.

Det ska helst inte vara för dyrt.

Finns det någon som har idéer om vilka jag bör kolla på?
 
Jag är på jakt efter ett aktivitetsarmband men känner att jag gått vilse i djungeln och behöver hjälp.

Jag vill ha ett armband som räknar antalet steg, trappor samt som mäter när man simmar på ett bra sätt.

Det ska helst inte vara för dyrt.

Finns det någon som har idéer om vilka jag bör kolla på?
Jag är nu inne på min andra Fitbit Versa, tycker att funktionen är mycket bra. Kvaliteten däremot... inte helt nöjd. Gick tidigt spricka i glaset och för ett tag sedan blev skärmen helt svart. Oklart om det går att få ngt på garantin så fick en ny av maken, i väntan på besked från Fitbit om de byter ut den.

Men: funktionsmässigt och estetiskt gillar jag den!
 
Jag är nu inne på min andra Fitbit Versa, tycker att funktionen är mycket bra. Kvaliteten däremot... inte helt nöjd. Gick tidigt spricka i glaset och för ett tag sedan blev skärmen helt svart. Oklart om det går att få ngt på garantin så fick en ny av maken, i väntan på besked från Fitbit om de byter ut den.

Men: funktionsmässigt och estetiskt gillar jag den!
Och @sthu Jag vill nog ha en mer slimmad variant då jag har en jättefin klocka som jag gärna vill fortsätta använda 😔
 
Jag har en fitbit versa och den är bra! Den mäter allt du frågar efter.
Jag är mycket nöjd.

Jag med och älskar den :love:

Vet att Fitbit har (har haft?) en variant som gick att simma med som var mer slimmad men då mätte den inte puls och hade ingen skärm.
Man får sällan allt - billig, tål att simma med, slimmad och pulsmätning.
 
Jag med och älskar den :love:

Vet att Fitbit har (har haft?) en variant som gick att simma med som var mer slimmad men då mätte den inte puls och hade ingen skärm.
Man får sällan allt - billig, tål att simma med, slimmad och pulsmätning.
Pulsmätning behöver jag inte 😊
Det räcker gott med steg, trappor och simning
 
Jag har också fitbit versa och är nöjd. Men skulle inte funka att kombinera med en vanlig klocka för mig. Skulle bli alldeles för klumpigt.
 
Jag har också fitbit versa och är nöjd. Men skulle inte funka att kombinera med en vanlig klocka för mig. Skulle bli alldeles för klumpigt.
Min klocka är ju dessutom ganska stor i sig själv
15574921366466234839349458426010.jpg
 
Fitbit Flex 2 kanske? Inget fancy, hyfsat slimmad, går att ha finare hållare om man vill det, och mäter simning.
Jag är helnöjd med min, har dock inte testat simma med den.
 
Fitbit Flex 2 kanske? Inget fancy, hyfsat slimmad, går att ha finare hållare om man vill det, och mäter simning.
Jag är helnöjd med min, har dock inte testat simma med den.

Hade varit min rekommendation :) men hittade den inte av någon anledning när jag sökte, kunde inte komma ihåg namnet..
 
Jag har en fitbit charge 3, den gör allt du önskar låter det som. Jag har dock inte vågat simma med den än...
Fick en charge 2 i present som tyvärr var defekt och sedan när jag skulle byta hade modellen utgått, lade pengar emellan till 3:an och är mycket nöjd!
Jag brukar känna mig obekväm med klocka generellt men den här trivs jag superbra med och sover till och med med den för jag tycker det är så roligt att den mäter sömnen :D
29543
 
Fitbiten mäter tillsammans med mobilen, alltså :) har inte märkt att det blivit fel när jag varit ute cyklat/sprungit/ridit.
 
Få jag låna tråden?

Jag funderar också på en, men är helt Lost. Jag vill ha pulsmätare och förstås noggrann mätning av steg/km. Liten och smidig. Är det lönt att köpa en billigare eller kommer man ångra sig? De kostar ju allt från 250 till flera tusen...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
230
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 853
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 765
Senast: MML
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp