Bukefalos 28 år!

Fixa egen fotosida?

D

Dropdead

Jag är så trött på att använda Yahoo eller andra sådana där gratis (men ack så enkla) sidor att lägga upp foton på.
Eftersom vi tar mängder med foton får dessa heller oftast inte plats på samma yahoo-sida, utan vi får skaffa oss många konton.

Nu vill jag avancera! :bump:
Jag vill ha en såndär snygg hemsida.
Kruxet är att jag inte är så haj på sånt där...

Hur gör jag? Hur skall jag börja? Tips och råd mottages tacksamt! :bow:
 
Om du vill ha nått väldigt snabbt och enkelt så kan du använda t.ex. Arles Image Web Page Creator. Det bara att ange hur indexsidorna ska se ut sedan fixar programmet allt och det är bara att ladda upp till en hemsida sedan :). Man får ju inte världens snyggaste utseende på sidan, men det duger.
Annars så är det ju alltid bra att lära sig html :)
 
mjah, alltså. jag vill isf lära mig det snabbt och lätt. (jag är iofs väldigt lättlärd). Men jag vill helst ha nån slags mall att gå efter för att bara kunna lägga alla foton på en och samma sida så snart som möjligt.. :smirk:
 
Aaah.. men det där är ju något jag är ute efter, kanske! :)
Jag ska kika närmare på det. Tack! :bow:
 
Jag har ett gammalt fotoprogram som heter photsuite 8.0? har man bara alla korten i en mappen så klickar man bara i nån av menyerna i programet på skapa html album o så gör den sida med thumbnails o så.
 
men hallå tjena! :crazy:
Du snackar med en totalnybörjare här....

Ingen som vill pilla lite o fixa en fotosida ÅT mig istället? :idea:
 
Menar du typ som vårt fotoalbum på

http://hem.passagen.se/ingarud

eller? För den sidan har jag gjort superenkelt i frontpage, som följer med Microsoft office. Om du inte har det så ladda ner netscape så ingår "netscape composer" som är jätteenkelt att använda!

Lycka till!!! :bump:
 
JA! Typ något sådant! Det skulle funka. :)

Hmm... jag ska se om jag inte har någon datanördskompis som vill leka lärare till mig nån dag... Känns som jag inte klarar det här själv... :crazy:
Iaf inte i början...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 826
Senast: Lager
·
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 008
Senast: Martenix
·
Hästvård Har en åring hemma med krossat ledbrosk. Hon ska stå på boxvila/sjukhage i 6 veckor, men vi har lite bekymmer med hur vi ska hålla...
Svar
8
· Visningar
1 689
Senast: Muninna
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 957
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Prova på trav
  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp