Fixa hål i källarväggar

nyttnick

Trådstartare
Jag ska fixa ett rum i källaren. Bara golvet blev mer än jag förväntat mig, då någon burit ner stora mängder spån och gammalt putsbruk och lagt som isolering på betongen under ett plankgolv.

Men det finns även en del hål och skav på väggarna. Jag antar att de är putsade med något från början. Så hur fixar jag dessa? Är det ny puts som ska på? För spackel känns inte riktigt rätt.
OBS att det inte behöver bli perfekt resultat. Det är ett förrådsutrymme med en del rör dragna genom det, så resultatet behöver bara vara bra, inte fläckfritt!
 
Jag ska fixa ett rum i källaren. Bara golvet blev mer än jag förväntat mig, då någon burit ner stora mängder spån och gammalt putsbruk och lagt som isolering på betongen under ett plankgolv.

Men det finns även en del hål och skav på väggarna. Jag antar att de är putsade med något från början. Så hur fixar jag dessa? Är det ny puts som ska på? För spackel känns inte riktigt rätt.
OBS att det inte behöver bli perfekt resultat. Det är ett förrådsutrymme med en del rör dragna genom det, så resultatet behöver bara vara bra, inte fläckfritt!
Spackel funkar fint på väggarna i källaren. Betongspackel är skitbra. Bara att slipa så blir det jättefint.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 363
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Hej. Vi håller på och totalrenoverat vårat lilla minihus, gammalt sådant från 30talet. Har slagit ut lite väggar och haft oss (inte...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Sar
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 240
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp