Fjärilar!

Bättre bilder ute i det "fria". :)
1662309165038.png
 
Men så underbart! 😍 De är så otroligt vackra allihopa också, som små levande konstverk.
De är helt magiska! Jag blev så glad när jag gick ned för att se till dem vid lunch också - jag var rädd att allt de skulle göra var att flyga mot rutorna, men de fladdrade runt helt lugnt och spenderade mycket tid i luften trots att jag uppenbarligen skrämde dem när jag kom in. :heart
Dessvärre kan jag inte hitta den första fröken jag släppte ut, jag vet inte vad som kan ha hänt. Kanske är det bara en skyggare art eller också var det för varmt den där första dagen. :(
Jag är helt säker på att det är fler på gång ikväll eller över natten, nästan alla har ändrat färg nu!
 
De är helt magiska! Jag blev så glad när jag gick ned för att se till dem vid lunch också - jag var rädd att allt de skulle göra var att flyga mot rutorna, men de fladdrade runt helt lugnt och spenderade mycket tid i luften trots att jag uppenbarligen skrämde dem när jag kom in. :heart
Dessvärre kan jag inte hitta den första fröken jag släppte ut, jag vet inte vad som kan ha hänt. Kanske är det bara en skyggare art eller också var det för varmt den där första dagen. :(
Jag är helt säker på att det är fler på gång ikväll eller över natten, nästan alla har ändrat färg nu!
Vad skönt att slippa rutfladder, låter som att de verkligen trivs! :heart

Hoppas fina fröken bara har gömt sig, kanske svårare att upptäcka en grön bland allt grönt också? Gud vad spännande med fler på gång. Det är så kul att få se massa olika exotiska arter jag aldrig sett förut! ^^
 
Vad skönt att slippa rutfladder, låter som att de verkligen trivs! :heart

Hoppas fina fröken bara har gömt sig, kanske svårare att upptäcka en grön bland allt grönt också? Gud vad spännande med fler på gång. Det är så kul att få se massa olika exotiska arter jag aldrig sett förut! ^^
Jag ska se om jag kan filma dem imorgon kanske, om jag har fler! Då får ni ser hur stort växthuset är också, även om det inte är så vackert just nu. Där är mest döende tomater, chillisar, en massa pumpor och en jättevinranka... och tomater och lite bortglömda blommor. :D Men om allt går bra och jag får göra det här på riktigt nästa år ska jag fixa grejer!
 
Jag ska se om jag kan filma dem imorgon kanske, om jag har fler! Då får ni ser hur stort växthuset är också, även om det inte är så vackert just nu. Där är mest döende tomater, chillisar, en massa pumpor och en jättevinranka... och tomater och lite bortglömda blommor. :D Men om allt går bra och jag får göra det här på riktigt nästa år ska jag fixa grejer!
Jag kulle gissa att det är runt 15 m långt kanske, minst fem meter högt och sju brett. Totalt höftat från ingenstans. :D Jag går nog förbi ikväll och kan stega.
 
Jag vet inte om jag ska skratta, älska eller va ”awwww”.
Fastnar onekligen på skrattet, det ser lite komiskt ut (vacker komik dock). Vad var din första reaktion när det hände? 😇
Jag tror mest jag blinkade. :D Hon satt kvar en bra stund medan jag försökte fånga ett foto av den som flög ut samtidigt men vägrade landa. Till slut förökte jag flytta henne och då fladdrade hon iväg. :heart
 
Jag ska se om jag kan filma dem imorgon kanske, om jag har fler! Då får ni ser hur stort växthuset är också, även om det inte är så vackert just nu. Där är mest döende tomater, chillisar, en massa pumpor och en jättevinranka... och tomater och lite bortglömda blommor. :D Men om allt går bra och jag får göra det här på riktigt nästa år ska jag fixa grejer!

Så häftigt att få skapa ett eget fjärilshus 😍🦋
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 162
Senast: Murphy
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 571
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 188
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp