Fjärilar!

😍 Perfekt!

1662511803303.png
 
Hm, och när jag väl slängt en massa tusenlappar i sjön och kommer över är hon död. :cautious:

Har du inga fler, så du hade kunnat kläckt en hanne till henne?
Risken är ju rätt stor! Kanske en annan sommar om jag har fler. ;)
Jag har en, kanske två till... men det går inte avgöra när de är färdigbakade och jag tar hest inte hand om 200+ ägg, tacksåmycket. :D Finns en anledning till att jag valt att inte para taranteller heller. Låter kul på papperet liksom.
 
Tyvärr blir hon nog inte så långlivad, hon lägger redan ägg ÖVERALLT, inklusive några på mig. 😅 De är ju obefruktade förstås men jag kan tänka mig att det tar mycket energi.
Lägger ägg:
Visa bifogad fil 99646
Skrattreaktion för att hon la ägg på dig, inte för att hon bränner energi på äggläggning!

Vad jag läst så lever ändå honorna längre än hanarna eftersom de inte flyger omkring lika mycket, och på grund av att de är större med mer energi lagrad. :)
 
Skrattreaktion för att hon la ägg på dig, inte för att hon bränner energi på äggläggning!

Vad jag läst så lever ändå honorna längre än hanarna eftersom de inte flyger omkring lika mycket, och på grund av att de är större med mer energi lagrad. :)
Hon flög för första gången när jag var upp ikväll! Jag fick hjärtsnörp och fick rädda henne! 😅 De är egentligen helt knäppt designade varelser - så klumpiga och ändå har de så vackra vingar, de bara suger på att använda dem.
 
Vi förlorade fröken Atlas igår.. jag var rätt upprörd, det var traumatiskt. Men bara för det kläcks Atlas nummer två ikväll! :heart Vet inte om det är en herr eller fru ännu, men om allt går väl och vingarna torkar som de ska får vi veta imorgon!
 
Vi förlorade fröken Atlas igår.. jag var rätt upprörd, det var traumatiskt. Men bara för det kläcks Atlas nummer två ikväll! :heart Vet inte om det är en herr eller fru ännu, men om allt går väl och vingarna torkar som de ska får vi veta imorgon!
Vad hemskt, beklagar! :cry:

Håller tummarna för att allt går bra med nykläckisen. :heart
 
  • Hjärta
Reactions: Sel

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 975
Senast: Murphy
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 516
Senast: Caoimhe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp