FK - igen då.

Michellan95

Trådstartare
Jag måste få hjälp att tyda FK min man fattade inte heller.

Jag har begärt FP från 1 maj och under mina ärenden på deras hemsida så står det under status att det är ett pågående ärende, borde det inte stå ett beslut istället på statusen? Eller står det pågående ärende tills jag inte ska ha fp längre utan allt har blivit utbetalt?

Begärde/anmälde fp 3 mars om det har ngn betydelse.

Saxat från FK's hemsida:
Pågående ärende
Om du begär ersättning i direkt anslutning till föregående period visas även tidigare begäran som pågående. Först när den sista begäran är beslutad och handläggning avslutad visas statusen 'beslutad' för alla begäran.

Beslut
Handläggning av ditt ärende är avslutad. Datum för beslut visas. Beslutet har resulterat i endera
- utbetalning
- delvis utbetalning/delvis avslag
- avslag
 
Sv: FK - igen då.

Vet du; Jag ringde dom i veckan och ställde den frågan då min begärna står som pågående. Jag har dessutom ett ärende som jag la in först som jag sen vill ändra genom att lägga in ett nytt.
Så jag har två pågående ärenden.

Började bli orolig om vad som händer så jag ringde.

Hon konfimerade att det var det sista som gällde, det rätta. Allt var klart och skulle betalas ut som jag ville.
Då frågade jag henne om status skulle ändras när man loggade in? Nej sa hon, det ser ut så här nu. :confused:
Vad är då meningen med att man kan kolla sina ärenden på nätet? Jo, hon höll med men det skulle inte ändra sig...

Konstigt!
 
Sv: FK - igen då.

Såhär ser det ut hos mig under mina ärenden:

2010-04-06 Begäran om föräldrapenning Pågående ärende Tilde Eriksson
2010-03-07 Begäran om föräldrapenning Pågående ärende Tilde Eriksson
2010-02-06 Begäran om föräldrapenning Pågående ärende Tilde Eriksson
2009-12-22 Begäran om föräldrapenning Pågående ärende Barn med beräknat födelsedatum 2010-01-12
2009-09-28 Anmälan föräldrapenning Anmälan, 2009-09-28 Tilde Eriksson



Jag begär ersättning för varje månad beroende på hur många dagar jag behöver.
 
Sv: FK - igen då.

Hmm... jag trodde vitsen med internet var att man skulle slippa ringa dem och kunde förstå vad som stod på internet.

Jerseyko: då ska det säkert vara så då. Får väl se om man får några pengar i slutet av månaden.

Tack för era svar :)
 
Sv: FK - igen då.

Försäkringskassan har inte kommit så långt i sin datautveckling ;). Det står alltid pågående ärende, ända tills dom betalar ut pengarna. Jag har frågat om dom inte kan ha som tex internetbanken: där ser man ju att pengar är på väg. Nej, den tjänsten hade dom inte ÄN sa hon, kanske senare.- Ha ha, snacka om segisar dom är med datakunskapen ;)
 
Sv: FK - igen då.

Jag har fått pengar för varje månad.

Mynta2: Man kan ju se samtidigt som man ser på internetbanken att de är på väg under sin sida utbetalningar att man får pengarna ;)
 
Sv: FK - igen då.

Ja, internetbanken ja..men inte FK egen sida. Där är dom ju kvar i stenåldern.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
841
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 317
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 848
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp