Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fladdrar inte mjuk vägg???

J

Jagga

Fortsätter resonemanget från en annan tråd angående mjuka mellanväggar i transporter.
"Fladdrar" inte den mjuka delen av väggen när man kör? Kan tänka mej att detta skulle kunna oroa hästen om det slår emot benen på den.

B

**BORTTAGEN**

Med mjuk mellanvägg gissar jag att du menar när nedre delen är i plast eller gummi?
Det är en jättebra sak tycker jag, förutsatt att man inte kör två hästar som försöker sparka varandra. Den fladdrar inte alls utan bara hänger där. En jättebra grej om man måste göra iordning hästen i transporten, eller om något skulle hända, man kan ju ta sig in "från sidan".

/Hippo

P

polly01

Oftast sitter den fast halva vägen och bara typ 20 cm längs ner kan fladdra. Men för att den ska kunna fladdra ska man köra bra fort i kurvorna!

Jag hade en boj där den fasta delen av väggen bara var ca 25 cm, resten var gummiduk, ca 1m hög. Fungerade finfint, rörde sig inte alls (provåkte i tom transport för att kolla ventilation och ljudnivå)

S

Sweet

Sv: Fladdrar inte mjuk vägg???

Gudars, detta var ju en tråd från stenåldern som du grävt upp ju! :D

P

pussi

Sv: Fladdrar inte mjuk vägg???

Min häst gillar den inte..han trampade ner den medan vi åkte... :crazy: Så det är väl lite från häst till häst om det funkar bra med den..men fladdrar tror jag inte att den gör om man kör däremot kan den nog göra det om hästen kommer åt den vilket min pålle gjorde och blev rädd.. :crazy:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5804 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
336
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar...
2
Svar
25
· Visningar
1 674
Hundavel&Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
21 118
Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CXXXII
  • Relativt lättlagad sommarmat?
  • Smörgåstårterecept

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat