Fladdrar inte mjuk vägg???

J

Jagga

Fortsätter resonemanget från en annan tråd angående mjuka mellanväggar i transporter.
"Fladdrar" inte den mjuka delen av väggen när man kör? Kan tänka mej att detta skulle kunna oroa hästen om det slår emot benen på den.

F

Frieser

Nej, vår mellanvägg fladrar inte!jag tycker att den är superbra!

B

**BORTTAGEN**

Med mjuk mellanvägg gissar jag att du menar när nedre delen är i plast eller gummi?
Det är en jättebra sak tycker jag, förutsatt att man inte kör två hästar som försöker sparka varandra. Den fladdrar inte alls utan bara hänger där. En jättebra grej om man måste göra iordning hästen i transporten, eller om något skulle hända, man kan ju ta sig in "från sidan".

/Hippo

Nej, den är ofta i tjockt gummimaterial. Det är för styvt/tungt för att fladdra men tillåter ändå hästen att bredda sig.

P

polly01

Oftast sitter den fast halva vägen och bara typ 20 cm längs ner kan fladdra. Men för att den ska kunna fladdra ska man köra bra fort i kurvorna!

Jag hade en boj där den fasta delen av väggen bara var ca 25 cm, resten var gummiduk, ca 1m hög. Fungerade finfint, rörde sig inte alls (provåkte i tom transport för att kolla ventilation och ljudnivå)

V

Venka

Sv: Fladdrar inte mjuk vägg???

Nej den fladdrar inte. Den är jätte bra :D

S

Sweet

Gudars, detta var ju en tråd från stenåldern som du grävt upp ju! :D

P

pussi

Min häst gillar den inte..han trampade ner den medan vi åkte... :crazy: Så det är väl lite från häst till häst om det funkar bra med den..men fladdrar tror jag inte att den gör om man kör däremot kan den nog göra det om hästen kommer åt den vilket min pålle gjorde och blev rädd.. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 036
Senast: Solis
·
Utrustning Efter mycket om och men så har jag köpt en Fautras Oblic. Jag har bara en häst, kommer med väldigt lite sannolikhet köra två. Jag har...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 539
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 169
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar