Fläta manen när ponnyn visas körd?

Ester

Trådstartare
Har ett welshsto, ca 122 cm som ska visas körd på kvalitetsbedömningen i september. Vid visning för hand och exteriörbedömning ska ju manen på denna kategori var utsläppt och naturlig. Men när jag kör henne, kan jag fläta manen då? Hon har lång man så det blir en sådan där lång fläta uppe på mankammen. Tänker hon "syns" bättre gå, det är mycket sele, vagn och man annars.... Någon som vet?
 
Har ett welshsto, ca 122 cm som ska visas körd på kvalitetsbedömningen i september. Vid visning för hand och exteriörbedömning ska ju manen på denna kategori var utsläppt och naturlig. Men när jag kör henne, kan jag fläta manen då? Hon har lång man så det blir en sådan där lång fläta uppe på mankammen. Tänker hon "syns" bättre gå, det är mycket sele, vagn och man annars.... Någon som vet?

Hade du frågat om vanlig tävling hade jag svarat ja. Men, kanske kan du få svar bättre på avels- eller träningsforumet? Tänker att det kan vara andra regler för kvalitets- och premieringar dämningar.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 308
Senast: Seabaz
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 680
Senast: cirkus
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
37 753
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp