fragansia

Trådstartare
Nu vill jag höra om era erfarenheter av flappskor, positiva som negativa
Varför använder du dem? Varför inte?
 
Sv: Flappskor

Min pålle tappade alltid sina skor fram på sommarbetet så då föreslog min hovis flappskor. Har provat nu två somrar och det funkar. :bump: Han har inte tappat en enda sko. Nackdelen nu när det är så blöt och grisigt är att det är lite svårt och göra helt rent under men med lite pill går det också. Hälsningar/Elisabeth
 
Sv: Flappskor

Hade det två perioder förra året på min islänning pga att han lätt trampade av sig skor + att det skulle främja hovtillväxten. Han verkade trivas bra med dem och det fungerade utmärkt. Inte en tappsko och hovarna utvecklades bra.

Skulle aldrig tveka att använda det igen om behov uppstod. Finns lite olika "flappar" och det är viss variation i hur lätt det är att kratsa hovarna med dem.
 
Sv: Flappskor

Vad är ungefärliga kostnaden för en skoning med flapp skor jämfört med en traditionelle rundskoning? Min hovslagare har ett ganska "typiskt" pris på rundskoning av vanlig modell, ligger på 750kr.

tack!
 
Sv: Flappskor

Jag vet faktiskt inte priset. Bäst är att kolla med din hovslagare.
 
Sv: Flappskor

Tåsko med sula, enkelt uttryckt...

Har problem med tappskor och tunna hovväggar, det finns inget att spika i...
 
Sv: Flappskor

Exakt så är det i mitt fall oxå! Ofta tappskor, Tunna väggar, allmänt dåligt kvalitet samt hårsmån att spika i. Så igår slog min hovis på flappskor fram. Hoppas det funkar!!!!! =)
 
Sv: Flappskor

min hade flap ett tag för han har hbf, men han är även inåttåad och stor, så han slet ner insidan så bara typ hava var kvar efter 6 veckor. min är en sån som drar av sig skor lätt, han kunde dra av flappen också när han gick på bete. klantig häst :P

kostade 200 extra hos min

så min kan inte använda det bra, så jag låter bli, har CR nu (mantorps rek) och det funkar kanon :)
 
Sv: Flappskor

Gammal tråd men men...

Testade flappisar på pållen ifråga men det gjorde varken till eller från. Tappskorna berodde nog mest på andra omständigheter än hovrelaterade.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 442
Övr. Hund Är det någon här som har åkt på semester med sin hund utanför Sverige? Vilket resesätt, positiva/negativa erfarenheter? Hur reagerade...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: Motacilla
·
  • Artikel
Hästnyheter Linda Bjørgan brinner för träning och ridning under graviditeten. Under hennes tre senaste graviditeter red hon aktivt och hon fick både...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Avel Skulle vilja höra era åsikter om denna hingsten Skyline to B. Både positiva och negativa. Läste själv några negativa på en utländsk...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
15 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp