Flåsande hund

Erikaaeliasson

Trådstartare
Hej!
Jag har tagit över en ettåring Finsk Lapphund som är världens goaste. Vi lär fortfarande känna varandra så allt är väldigt nytt med henne. Men en sak jag märkt är att hon andas väldigt fort, även under vila. Hon flåsar inte med öppen mun utan den är stängd. Väldigt korta, snabba andetag. Andningsfrekevens kan uppgå till 80 andetag per minut ibland.

Vad kan detta bero på? Min tanke har varit att hon kommit till ett nytt hem och är stressad över allt nytt men nu har jag börjat fundera kring alla andra orsaker.

Jag kommer kontakta veterinär imorgon, så kommentarer om det undanbedes :)

Tjock päls kanske. Har den varit utehund innan du tog över så den inte är van vid rumstemperatur. Det blir för varmt.
Annars övervikt, hjärt/ lungproblem kanske.
Kan ju vara en väldigt stressad hund.
Du får avvakta vad vet säger.

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 438
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
482
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
22
· Visningar
18 586
Övr.Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat