Flåsande hund

Erikaaeliasson

Trådstartare
Hej!
Jag har tagit över en ettåring Finsk Lapphund som är världens goaste. Vi lär fortfarande känna varandra så allt är väldigt nytt med henne. Men en sak jag märkt är att hon andas väldigt fort, även under vila. Hon flåsar inte med öppen mun utan den är stängd. Väldigt korta, snabba andetag. Andningsfrekevens kan uppgå till 80 andetag per minut ibland.

Vad kan detta bero på? Min tanke har varit att hon kommit till ett nytt hem och är stressad över allt nytt men nu har jag börjat fundera kring alla andra orsaker.

Jag kommer kontakta veterinär imorgon, så kommentarer om det undanbedes :)
 
Tjock päls kanske. Har den varit utehund innan du tog över så den inte är van vid rumstemperatur. Det blir för varmt.
Annars övervikt, hjärt/ lungproblem kanske.
Kan ju vara en väldigt stressad hund.
Du får avvakta vad vet säger.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Sandora
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
37 743
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 581
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp