Flåsigare häst vid pälsbyte

Corax

Trådstartare
Min häst, klippt 15-årig SWB i mycket god kondition, började fälla ordentligt för en vecka sedan. I samband med det började hon bli Mycket flåsigare än vanligt vid ridning.
Kopplar ihop det med fällningen då det var likadant förra våren.

Någon som varit med om liknande och vad har ni då gjort och hur lång tid har det tagit tills det gick över?

Hon går inte riktigt lika hårt och får fler pauser nu men man blir ju alltid lika nojig när de frångår normen.
I övrigt lika pigg och glad, ingen temp osv.
 
Min häst, klippt 15-årig SWB i mycket god kondition, började fälla ordentligt för en vecka sedan. I samband med det började hon bli Mycket flåsigare än vanligt vid ridning.
Kopplar ihop det med fällningen då det var likadant förra våren.

Någon som varit med om liknande och vad har ni då gjort och hur lång tid har det tagit tills det gick över?

Hon går inte riktigt lika hårt och får fler pauser nu men man blir ju alltid lika nojig när de frångår normen.
I övrigt lika pigg och glad, ingen temp osv.
Det är ju varmare också får man tänka på, solen värmer en hel del nu.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 077
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 440
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
6 938
Senast: akleja
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 875
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp