Flatbacksadel panel byte?

fred

Trådstartare
Någon som vet om /var man kan byta latexpanelenrna på en flatback sadel Kieffer silverline? Är det överhuvudtaget möjligt o rimligt prismässigt?

Sv: Flatbacksadel panel byte?

Varför ska du byta dom, är dom inte permanetstoppade?
Men hör med en sadelmakare!

silverlinesadlarna fick ju paneler för att de skulle bli billigare ut till kunden, därför har de permanentstoppning och en bom som inte går att ställa om. Möjligt att man kan skicka ner den till tyskland och få nya paneler, men kan tänka mig att det kostar mer än det smakar.
Alternativt kan kanske sadelmakaren palla upp den lite med filt under panelerna, men det är mer av en nödlösning.

Precis vad jag misstänkte panelerna är lite platta men eftersom sadeln passar så bra på hästen så tänkte jag kolla upp hur mycket det kostar jämfört med en ny .Det borde ju i teorin inte vara svårt att byta ut stoppningen i praktiken en annan . För det där med permanent stoppning är ju en sanning med modifikation

jag tror att lädret är fastlimmat på panelerna och därför är det lite pilligt att ta ur dem, men hittar man en sadelmakare som är vilig att pilla lite så borde man ju kunna fylla ut bossan med ull sen. Men det är rena spekulationer

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 319
Senast: Emuliiaa
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 388
Senast: manda
·
R
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 106
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Boxmattor, erfarenheter?