Bukefalos 28 år!

Flatcoated Retriver- tråden

TheHunted

Trådstartare
Jag tänkte vi behöver ju en Flatcoated Retriver tråd.

Är jag ensam på buke med att äga en sådan underbar hund?

Lägg ut bilder på era "flattar" och skriv lite om dom.

Här har vi Don's Lärarina På Vift, även kallad "Molly"
Snart 5 årig tik efter Moonstruck Remember The Titans

DSC_97582008-10-28_15-59-28Ellinor_Hallett.jpg


HPIM4917_Ellinor_Hallett.jpg


DSC_97752008-10-28_16-01-20Ellinor_Hallett.jpg


DSC_00612008-02-13_17-04-03Ellinor_hallett.jpg


DSC_15882008-12-25_12-44-00Ellinor_Hallett.JPG


HPIM4919_Ellinor_Hallett.jpg
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Jag har mina funderingar på att skaffa en flatte i framtiden.Vad har du för uppfattning av rasen?Har redan bra uppfattning av rasen men alltid roligare att lära sig mer :).
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Vad fin hon är:love:.

Vi har en liten Sigge på 10 månader. Tyvärr har han problem med sina leder och tiden hans håller på att rinna ut:cry:. Världens finaste lilla kille hur som helst och det krossar mitt hjärta att han kanske inte ska få bli stor.

Bild108.jpg

vinterbilder08052.jpg

Bild081.jpg

039.jpg
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Men usch vad hemskt att redan få ont i lederna i så ung ålder.Väldigt fin var han.
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Ja det är väldigt tråkigt. När han mår bra och får röra sig är han världens trevligaste hund.
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

åååh mitt hjärta blöder för denna fina lilla hund.
hur yttrar sig hans problem??
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Jag har mina funderingar på att skaffa en flatte i framtiden.Vad har du för uppfattning av rasen?Har redan bra uppfattning av rasen men alltid roligare att lära sig mer :).

jag är väldigt intresserad av rasen, så jag skulle gärna oxå vilja veta era erfarenheter:bump:
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Jag har mina funderingar på att skaffa en flatte i framtiden.Vad har du för uppfattning av rasen?Har redan bra uppfattning av rasen men alltid roligare att lära sig mer :).

Jag har ju då bara uppfattningar om hur min egna flatta är.

Molly är överdrivet glad HELA tiden. svannsen slurar aldrig viffta. Hon vifftar till och med när hon sover ibland!

Hon är extremt lättlär iom hon är så extremt mat glad och väldigt smart såklart. Hon kan till och med tända och slänka lyset.

Hon älskar sin motion och vill gärna vara ute och röra på sig. När hon är ute så är det lek och bus som gäller medans när hon är inne så är hon lugn och fin, en riktig sömntuta.

Vad vill ni veta. Jag tycker det är världens undrbaraste ras. Världens bästa kompis. :love:
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Vad fin hon är:love:.

Vi har en liten Sigge på 10 månader. Tyvärr har han problem med sina leder och tiden hans håller på att rinna ut:cry:. Världens finaste lilla kille hur som helst och det krossar mitt hjärta att han kanske inte ska få bli stor.

tack.


Ucsh nej vad hemsk! :cry:
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Vad vill ni veta. Jag tycker det är världens undrbaraste ras. Världens bästa kompis. :love:

jag har ju bara bra erfarenheter av dem, och det jag egentligen var ute efter var att inte höra något negativt (lite luddigt beskrivet, men jag hoppas du förstår hur jag menar:rofl:)
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

http://karolinacarlevad.blogg.se/images/2008/tja-27-december-2008-073_24588791.jpg
Min tik Almanza Quick Decision på 6 år i november E: Comics fiction charm.
Svensk utställing-& viltspårschampion.

Jättehärlig hund! :) Otroligt go på alla vis. Väldigt fäst vid matte. När vi fick henne vid 10 månaders ålder var hon väldigt reserverad men de har vi jobbat på o nu är hon jättetuff. Kan dock bli lite osäker i löp-tider. Hon älskar att arbeta o showa. Hon blir alltid otroligt glad när man kommer hem och har värsta snärten på svansen. Riktigt ont gör de och vi har blod på hela väggarna då hon slår sönder den ;) Har haft en valpkull och ska ta en till nästa löp!

http://karolinacarlevad.blogg.se/images/2008/tja-27-december-2008-095_24588827.jpg
Hanhunden då. High Hopes Running Ross heter han o fyller 6 i februari. Efter: Almanza hells angel
Helt tvärt emot tiken ;) Han är slö och väääldigt envis :grin: Han är otroligt snäll mot människor men kan bli lite trött på skrik och spring. Gillar inte andra hanhundar och valpar.
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Han har opererats för osteochondros i båda armbågslederna, men han har också diffusa smärtor i övriga leder. När vi började behandla var han varm och svullen runt om, men det har gått ner nu, om det beror på medicinering eller något annat vet jag inte. Veterinären vet inte vad hans problem beror på, och de har tagit en uppsjö av prover.

Just nu besväras han av en svullen tåled i en baktass, för andra gången. Väntar på besked om det går att åtgärda på något sätt eller om man får inse att han inte kommer få ett fullgott liv.
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

de här verkar vara en tråd för mig :)

Har själv en helt underbar flattetik på snart 3år
Greta-Garbo heter hon.
fa8d356491e6c11a9e7c4c2b6a306e84_640_480.jpg

grisen.jpg

gret-1.jpg


otroligt trevlig vovve, älskar att sitta i knät på folk och vill alltid ha all uppmärksamhet från alla. Tycker om alla människor, har än så länge inte träffat på någon som hon inte tycker om. Älskar drag, springa, busa, agility, ja det mesta men tycker minst lika mycket om att ligga i soffan.
Hon är som de flesta andra flattar jag mött, glad, älskar alla och viftar konstant på svansen.
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Jag har en flatte grabb på snart 9 år. Men han är fortfarande pigg och glad och har gått som 8 månaders i en djuraffär. Fattar inte hur dom kunde missa hans gråa skägg :rofl:
Ska se om jag kan hitta lite bilder på honom.

Någon som kan detta med hur man klipper/trimmar sin flatte? Vill lära mej :laugh: För nu ser han ut som en hitte hund
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Då ska vi se om jag kan få in någon bild på herrn åxå. Några kanske är visade tidigare i andra trådar.
CIMG9712.jpg




IMG_1436.jpg
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Klart man måste ha connemara och flat;)

Här är min flicka! Hon blir fyra i år.

Underbart glad och överdrivet energisk!! Lättlärd, men hon är riktigt "hård" i lynnet. Tillrättavisningar betyder ingenting:devil: och man får verkligen vara konsekvent för hån fuskar omedelbart om man inte är till 110% närvarande.

Tyvärr hade vi otur och hon har haft problem med korsbanden. Hon är opererad tre gånger, men kan troligtvis leva ett nästintill normalt liv!

20187901.jpg

24037313.jpg

24037315.jpg
 
Sv: Flatcoated Retriver- tråden

Åh, även vår Jack fick tidigt problem med lederna, han blev bara 6 månader :cry:. Det är ca 5 år sedan nu i februari tror jag och vi saknar honom väldigt mycket, speciellt min syster eftersom han var hennes..

isafore:
Vår Jack kom också från Almanza, vad roligt att se fler därifrån!



Har ingen flatte längre,men som jag sagt tidigare i andra flatte-trådar (kan inte hålla mig ifrån flatte-trådar, hur mycket jag än försöker), att flatt är den ras som ligger mig varmast om hjärtat, tack vare tiken jag växte upp med - Lisa. Förresten en hel-tokig fråga kanske, men är det någon som har hanen Alex längre bak i stamtavlan hos era hundar?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 539
Senast: NotlikeI
·
Relationer Jag har sen snart 2 år tillbaka levt med en alldeles underbar. Jag skulle vilja påstå att det är min livsstörsta kärlek som jag hittade...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
62 022
Senast: Voeux
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: Lii
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 261
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp