Fleece eller elastiska benlindor?

domino

Trådstartare
Lindar ni med lindor i fleece eller elastiska vid ridning eller varierar ni? :confused: Ger elastiska lindor bättre stöd?
 
Elastiska lindor ger bättre stöd för benen. Om jag rider med lindor (viket händer sällan) så använder jag fleece då jag tycker 1 de e snyggare och 2 det ger bättre värme då det är vad jag vill åt. :)
 
Jag lindar alltid vid ridning. Använder uteslutande fleecelindor. De kan man använda utan pad, vilket man inte kan göra med elastiska.
 
Helst fleece, sk pololindor, enstaka fall elastiska med paddar under.
Har inga paddar under pololindorna. :smirk:
 
jag använder både elastiska och flecce lindor då jag rider.
 
Har jag lindor så har jag alltid padd under även om det är fleece eller elastiska.
 
oelastiska

En tredje variant finns ju - de oelastiska lindorna som inte är av fleecematerial..! Dom kör jag med nuförtiden och är mkt nöjd! Nöjd är jag även med mina nya paddar - har köpt svarta "gummimattor" (len insida, formar sig fint utan veck över benet) som jag klippt i perfekt storlek för att passa fram- och bakben.

Händer att jag lindar med fleece också (mest med, men ibland även utan padd) men allt mer sällan att jag använder mina elastiska.
 
jag har mest fleccelindor och oftast så har jag padd under.. kan rida utan ibland

när jag har dom elastiska så har jag padd
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·
Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: zarmino
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
277
Utrustning Jag har under större delen av sommaren försökt hitta bra benskydd som ger bra stöd till både senorna och även kotorna. Det finns ju en...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp