Fleecetäcke som är liten i halsen

Perla

Trådstartare
OBS!!! Detta är ingen annons! Vill bara ha hjälp på vilka märken som kan fungera.

Jag är på jakt efter ett fleecetäcke i storlek 135 som är ganska litet runt halsen. Min häst är ganska tunn runt bog/hals och de vanliga täckena (typ hööks) är alldeles för stora runt halsen. Vi har problem med att täcket kasar bak o ligger bakom manken typ. De glider gärna åt sidan också. Tack vare att täcket glider bak så blir det ganska mkt tryck fram på bogen så hon får skav av det.

Hon har ett regntäcke från hööks (det turkosa dom säljer ut nu) och det är lagom runt halsen. Även hennes amigo termotäcke är lagom. Men bucas mm har varit för stort.

Vad ska ja kolla efter för täcken? Är inte gjord av pengar så helst fleecetäcken för några undra som max.

Tack på förhand :)
 
Sv: Fleecetäcke som är liten i halsen

Sy in täcket på båda sidor i halsen. Inga problem i fleecetäcke. Har gjort det på regntäcken ochså men inte i själva kanten där det är för hårt.
 
Sv: Fleecetäcke som är liten i halsen

Jag är rädd att kanten som blir ska skava så det vill jag inte göra :/
 
Sv: Fleecetäcke som är liten i halsen

Det finns numera massor med ponnytäcken som är jättesmala i halsen! Hööks har flera sådana modeller. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: Shixle
·
Utrustning Okej nu är jag trött på dåliga flugtäcken och skav 😭 vilket är det allra bästa flugtäcket? Jag har en holländsk import som är...
Svar
8
· Visningar
3 752
Senast: HRynkel
·
Utrustning försökte söka på sidan men hittade inte. Försöker hitta bra täcke till min häst som passar. Han har ganska bred bog och bred hals. Han...
2
Svar
38
· Visningar
8 378
Utrustning Hej! Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt. Finns här någon som har erfarenhet av dessa...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp