Fler med extra semesterkilon?

Status
Stängd för vidare inlägg.

porfyr

Trådstartare
Skön, varm sommar gör i vart fall mig lat!
Kläderna som satt bra i våras måste ha krympt i värmen...
Jobbyxorna fick knytas ihop med gasbinda, inte många ridbyxor som går om heller.
På måndag är det dags att ta tag i det!
Fler som vill hänga på?
 
Här blev det tvärtom efter semestern. Alldeles för varmt och för mycket rörelse så en annan rasade.

Tur det är lite svalare så man kommer i fas igen :D
 
Denna sommar har varit förödande! :cry:

Grillväder varje dag - (tills eldningsförbudet)
Varmt så man orkar ju inte rör sig mer än absolut nödvändigt - INGEN motion alls mer än några simtag.
Varit hästlös (hästsemester) hela sommaren - katastrof för kläderna, de passar inte längre

Nu får hästen ta och komma hem så man mockat o rider, sliter och bär igen. Det gör nog mer än man tror!

Ska vara varmt ett par dagar till ,sedan ska det motioneras varje dag!!
 
Sedan jag blev hästlös inom parantes i slutet på Maj märks de att jag inte är lika aktiv som vanligt när man inte rider, sköter stall osv. Hon är utdömd och ska tas bort nu till hösten. Men i stället för ett par veckor sedan skaffade jag mig ett par nya fräsiga löparskor och gymkort hade jag sedan innan så bara sätta ingång! Har tänkt försökt träna 3 dagar i veckan så att de inte ska bli för mycket och för att jag inte ska ledsna ;-)
Minus 2.1 kg hittills på en vecka så är nöjd! Dessutom sjukdom i botten som gör de svårt att gå ned i vikt men kämpar på! Ska göra ett ärligt försök igen i vinter.
 
Skriver in mig. För varmt för att gör något å för mycke läsk. Provade vattnet i butiken med dom har för varmt i kylarna för att det ska smaka gott.
 
Själv har jag semesterkilon sedan förra semestern. Tänkte bli av med de flesta men kommer inte väga mig alls. Skulle vilja ha kroppsmått motsvarande 38-40 istället för som när jag mätte senast, 44. Så får jag väga vad jag vill då. Vill mest bara slippa köpa nya, större kläder. Gillar ju dom jag har.
 
Här är en till som fått för mkt av det goda... :o För min del så bör jag gå ner framförallt för hästens skull, hästen har vilat under 1 år pga tidsbrist och vill inte att hon ska behöva bära mer än nödvändigt när det är dags att sätta igång igen i höst.
 
Kommer köra fr.o.m. Måndag! Förhoppningsvis lite svalare då!
Vill börja hoppa mina hästar igen, men känner att jag är för osmidig och att balansen är sämre när jag ser ut som jag svalt en badboll....
 
Hänvisar till vikttrådarna på allmänt och stänger den här tråden. /moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 828
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 952
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 167
Senast: Soapbubble
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 748
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp