Fler möten med vildsvin i framtiden

Tidigare i veckan blev en kvinna som tömkörde sin häst utanför Kalmar attackerad av två vildsvin. Och den här typen av attacker kommer att bli vanligare i takt med att djuren blir fler. Men jaktvårdskonsulenten Elias Turesson menar ändå att man inte behöver vara orolig om man stöter på vildsvin. ...

Källa / Läs mer:
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/2276762
 
Sv: Fler möten med vildsvin i framtiden

De är ju livsfarliga och bryr sig inte ett dugg. Hamna framför ett gäng och det var obehagligt. De gör sitt. Som tur va blev vi inte anfallna trots kultingarna.
 
Sv: Fler möten med vildsvin i framtiden

Jag har inga problem att möta vilda djur, men vildsvin är ett av de djur jag inte vill möta på nära håll. Det räcker att se dem på håll över en åker. Pilska agressiva grisar är inget jag vill ha i hasorna.
 
Sv: Fler möten med vildsvin i framtiden

Alltså det har funnits gris i skogen bakom vår gård i över tio år nu- GOTT OM GRIS! Och folk promenerar där och det rids där. Det har aldrig hänt nåt.

Visst det kan hända att en sugga blir arg om hon tror att nåt hotar kultingarna, men med tanke på hur mycket vildsvin som det finns så skulle jag säga att faran är marginell att vistas i skog och mark.

Grisarna har följt stenmuren ända upp till ena grannhuset. ( Förra grannen som bodde där såg spår ofta). Det var en sugga som boade i säden bakom hans hus där också för två somrar sedan.

Nu har traktens storbonde köpt upp marken bakom min gård. Och han har tagit upp ett stort hål i stenmuren ungefär 20-30 meter från min tomtgräns. Så det kommer bli intressant att se om svinen nu kommer ge sig in på min tomt. I så fall får Dalek min minigrisgalt lite att göra, hans sommarhage ligger precis invid tomtgränsen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 785
Senast: Luff
·
  • Artikel
Hästnyheter TV4Nyheterna Kalmar träffade ryttaren Cissi Hansson kort efter att hon och hennes häst blivit attackerad av vildsvin i Rinkabyholm...
Svar
0
· Visningar
714
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Cissi Hansson i Rinkabyholm utanför Kalmar attackerades av vildsvin när hon var ute och tömkörde en häst häromdagen. ... Källa / Läs...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Cissi Hansson och hennes häst attackerades av två vildsvin i en hage utanför Rinkabyholm. Hon var ute och tömkörde sin gamla islandshäst...
2
Svar
22
· Visningar
3 047
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp