Flera olika trådstartare i samma tråd

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Det här gäller visserligen en gammal tråd, från 2010, så möjligt att det är en bidragande orsak. Men flera olika användare har i den här tråden fått banderollen "Trådstartare" under sina namn, trots att de inte är det. Tydligast på sida 2. Mycket möjligt att det inte är något större problem, om det bara gäller såpass gamla trådar, men kanske något värt att kika på så det inte är något fel nånstans. :)
 
Lösning
Jag tror att det har att göra med att "systemet" ser alla användare som tagits bort som samma användare. Om då ts är borttagen ses alla andra borttagna i tråden som ts. Så har det nog varit länge men i o m att det nu syns lite tydligare vem som är ts så syns konstigheten tydligare.
Jag tror inte jag kan göra så mycket åt detta om vi fortfarande vill ha kvar ts-märkningen.
Det står väl så på inlägg där skribenten inte längre är medlem?
Hur menar du? Det står trådstartare under användaren som startade tråden, men det står trådstartare även under flera andra användare, som inte startat tråden.

Edit: Ser nu att det verkar stå så på alla deltagare i tråden som inte längre är medlemmar.
 
Senast ändrad:
Upvote 0
Hur menar du? Det står trådstartare under användaren som startade tråden, men det står trådstartare även under flera andra användare, som inte startat tråden.
Jag menar exakt det jag skrev, om du drar muspekaren över deras avatarer så blir det tydligt att de inte är medlemmar även om det står trådskapare.
 
Upvote 0
Det här gäller visserligen en gammal tråd, från 2010, så möjligt att det är en bidragande orsak. Men flera olika användare har i den här tråden fått banderollen "Trådstartare" under sina namn, trots att de inte är det. Tydligast på sida 2. Mycket möjligt att det inte är något större problem, om det bara gäller såpass gamla trådar, men kanske något värt att kika på så det inte är något fel nånstans. :)
Personen i fråga lyckades väl inte logga in på den gamla profilen? Och valde ett snarlikt nutida profil?
Vad är det som du anser är problemet?
 
Upvote 0
Personen i fråga lyckades väl inte logga in på den gamla profilen? Och valde ett snarlikt nutida profil?
Vad är det som du anser är problemet?
Va? Det har ingenting att göra med att någon har flera användare. Det är banderollen ”Trådstartare” som står under flera olika användare (med avslutade konton), som inte är trådstartare. Tanken är väl att den banderollen bara ska stå under den personens namn som faktiskt startat tråden. Se bilden, båda nicken nedan är givetvis inte trådstartare, fast det står så.

I och med att det enbart verkar hända med avslutade konton minimerar väl det risken för att det uppstår några större problem, utan enbart förvirring.

29896
 
Upvote 0
Va? Det har ingenting att göra med att någon har flera användare. Det är banderollen ”Trådstartare” som står under flera olika användare (med avslutade konton), som inte är trådstartare. Tanken är väl att den banderollen bara ska stå under den personens namn som faktiskt startat tråden. Se bilden, båda nicken nedan är givetvis inte trådstartare, fast det står så.

I och med att det enbart verkar hända med avslutade konton minimerar väl det risken för att det uppstår några större problem, utan enbart förvirring.

Visa bifogad fil 29896
Jo jag såg det inte först bara. Viste inte att det hette banderoll. Ber om ursäkt.
 
Upvote 0
Jag tror att det har att göra med att "systemet" ser alla användare som tagits bort som samma användare. Om då ts är borttagen ses alla andra borttagna i tråden som ts. Så har det nog varit länge men i o m att det nu syns lite tydligare vem som är ts så syns konstigheten tydligare.
Jag tror inte jag kan göra så mycket åt detta om vi fortfarande vill ha kvar ts-märkningen.
 
Upvote 0
Lösning
Jag tror att det har att göra med att "systemet" ser alla användare som tagits bort som samma användare. Om då ts är borttagen ses alla andra borttagna i tråden som ts. Så har det nog varit länge men i o m att det nu syns lite tydligare vem som är ts så syns konstigheten tydligare.
Jag tror inte jag kan göra så mycket åt detta om vi fortfarande vill ha kvar ts-märkningen.

Jag tycker TS märkningen är super.
Om i fåtalet fall avslutade konton står som TS i gamla trådar så stör det inte mig. Man fattar ju att det är en gammal tråd och saker i gamla trådar ser ibland lustiga ut även ur andra aspekter.
 
Upvote 0
Jag tror att det har att göra med att "systemet" ser alla användare som tagits bort som samma användare. Om då ts är borttagen ses alla andra borttagna i tråden som ts. Så har det nog varit länge men i o m att det nu syns lite tydligare vem som är ts så syns konstigheten tydligare.
Jag tror inte jag kan göra så mycket åt detta om vi fortfarande vill ha kvar ts-märkningen.
Bättre sent än aldrig, jag tror mig ha lyckats få en lite bättre lösning på detta.
Raderade användare visas inte längre som trådstartare. Vilket innebär att andra raderade användare i tråden inte visas som trådstartare.
 
Upvote 0

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 656
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp