Flertalet hundar döda i Norge (Utbruten från Den 21:e hunduppdateringstråden)

De har ju konstaterat att hundarna som har dött har samma bakterie i tunntarmen men ätit olika foder.
Inte alla väl ? och dom skriver ju samtidigt att dessa bakterier inte brukar ge så sjuka hundar att dom dör. Mycket känns knas med detta om det inte helt plötsligt har blivit en massa hundar som av någon anledning blivit oerhört känsliga under samma tidsperiod.
 
Gick in på en kennelsida på FB och det var någon där som frågade uppfödaren vad hon ansåg att man skulle göra för att för att skaffa sig motstånd för den här smittan i Norge. Vet ni vad uppfödaren svarar? Kolloidalt silver :banghead: Hon tar det själv och ger även sina hundar :banghead: Där slutade jag att läsa och klickade bort.
 
Gick in på en kennelsida på FB och det var någon där som frågade uppfödaren vad hon ansåg att man skulle göra för att för att skaffa sig motstånd för den här smittan i Norge. Vet ni vad uppfödaren svarar? Kolloidalt silver :banghead: Hon tar det själv och ger även sina hundar :banghead: Där slutade jag att läsa och klickade bort.
Dognews tror jag de heter passar på att rekommendera ett specifikt märke av pro-biotika i sina inlägg om hur man kan förebygga. Tycker ärligt talat att det är lite fullt, ingen vet ens om det hjälper.
 
Alltså vad ska man tro. Nyss postade en tjej nära mig ett i lägg på fb där hennes hund dött pga kräkningar och blodig diarré. Den andra hunden insjuknade också men överlevde. Hur fan ska man våga låta bli att tro på vad som skrivs. Det här är alltså finland. Ska kolla med kennelklubben om de kan verifiera.
 
Har en vän som känner denna och helt plötsligt säger personen mycket fler saker som dom inte sa då när det hände - märkligt. En hund som dessutom har väldigt känslig mage och pga det då kan ha fått stora problem. Känns som om vissa bara vill synas eller dra igång mer panik än redan finns. Tragiskt dom förlorade hunden, men det har knappast med nuvarande problem att göra.
 
Blodiga diarréer är väldigt ospecifika symptom. Det ser förstås väldigt dramatiskt ut för hundägarna men det är vardagsmat på större kliniker. Hundar kan få blodiga diarréer av en massa olika saker tex. ”vanlig maginfluensa”. Det är ju också lite därför de har svårt att reda ut det här i Norge. Är alla rapporterade fall hopkopplade?

Högst olyckligt när folk går ut och sätter skräck i varandra och att media hänger på.
 
Om jag förstått rätt så har de obducerade hundarna likartade skador i magtarmkanalen, schäfern i Sverige hade inga förändringar i magsäcken vid gastroskopi.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp