Bukefalos 28 år!

Flex-sadlar?

sthu

Trådstartare
Funderar på att skaffa ny sadeln så fort det finns möjlighet.
Sitter och tittar på allt möjligt, bara för att få en bild av vad jag vill ha.

Det här med flex-sadlar, vad innebär det egentligen? Är det värt att satsa på, eller är det bara ytterligare ett försäljningstrick att lura naiva människor som mig med?
 
Men vad är det? En halvsladdrig historia? Jag har aldrig träffat en i verkligheten..
 
Min är en equifit så du har träffat en live ;) Kan inte kalla min sadel sladdrig och som jag förstått ska det finnas lite mer rörlighet i bommen jämnfört med en "vanlig"
 
Men jag har inte hälsat på den ju!
Nä, jag tänker att de kan inte vara speciellt mjuka, bommen är ju ändå en bom.. Men hur beter de sig?
 
Då får vi styra upp en date mellan er två nästa gång vi är på samma plats samma tid!
Hmm jag köpte min för att den passade hästen, att det var en flex var inget jag hade som krav utan det blev bara så. Kan väl inte direkt säga att jag känner någon gigantisk skillnad mellan någon av dom andra sadlarna heller :o
 
Hehe, ja så får vi göra :D
Har hittat en som jag tycker är snygg, och den har visst flexbom. Fast när jag läser beskrivningen fattar jag inte vad det är som är flex.. Det står råhudsklädd träbom. Har den gångjärn på mitten då eller? :p
 
Oj vad hette den nu? Flex trail nånting.. Var på nån amerikansk sida med två miljoner olika sadlar. Kan det varit en Reinsman kanske? Den var brun :p
 
Nja, mest tittar. Har inte riktigt råd att köpa alls.. Just den butiken hade rea på alla trailsadlar så visst blev man lite sugen på att köpa nått redigt fläskigt med typ 15 % rabatt. Bara typ 14 000 :p

Nä det blir nog nått begagnat för en så liten peng som möjligt.
 

Liknande trådar

Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 712
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 058
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 858
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp