Flexijoint

martha

Trådstartare
Jag har gett min gamla tik flexijoint nu i drygt 14 dgr och döm om min förvåning, hon har blivit en helt ny hund :eek:.Hon har inte kunnat hoppa in i bilen på säkert ett halvår, idag hoppade hon bara in (nåja..lite klumpigt...men va fan :D) hon går upp på övervåningen i ett streck(har stannat 1-2 ggr förut) och reser sig snabbt som en gazell :angel:

Men ärligt...hon har blivit MYCKET smidigare, fast gammal är hon fortfarande förstås(13 år) :D :D
 
Hajbrosk 50 000mg/kg
Kondroitin 100 000 mg/kg
MSM 100 000 mg/kg
glukosamin 100 000 mg/kg
C vitamin 5000 mg/kg
zink 300 mg/kg,koppar 200 mg/kg, magnesium 200 mg/kg och kobolt 25 mg/kg.
 
hajbrosk :cry: låter inget vidare.

c-vitamin tillverkar väl hunden själv, eller är jag ute och cyklar som vanligt?

glucosamin är super till gamla hundar! (och människor, hästar mfl)
 
Äldre hundar tillverkar inte alltid den mängd c-vitamin som de behöver.

Jag ger min vovve ett piller då och då ;)
 
Hajbrosk är inflamationshämmande. Mycket bra för leder som inte mår så bra med andra ord. Man ska dock inte äta det om man har förträgningar kring hjärtkärlen eftersom att brosk förhindrar att nya blodkärl bildas.
 
men borde det inte vara enklare att ge ett antiinflammatoriskt medel (min hund får sånt nu mot muskelsmärtor och det är inte ens särskilt dyrt) så slipper man hjärtproblem och hajarna får förhoppningsvis leva lite längre?
 
Vad är det får nått din hund äter?

I många fall handlar det inte om att kortsiktigt dämpa symtomen utan att göra någonting åt själva leden så att den klarar sig bättre på egen hand så att säga.

Jag tycker överlag att folk är dåliga på förebyggande vård. Allt ska bara vara korsiktig symtomdämpning, istället för att ge sig på orsaken VARFÖR. (Inte riktat som kritik, utan bara en sak som jag alltid tycker :D)
 
Så var det med syrrans fd hund. Fast hon gav Metacam varannan dag...gjorde hon inte det så blev hon så stel och var det halt ute så kunde hon inte parera snabbt nog...villket alltid resulterade i sträckningar med hälta som varade i flera veckor..men med Metacamen så blev hon som en unghund igen... flexijoint vette tusan om det fanns då. Men det ska väl ha samma syfte menar jag..Metacam och flexijoint ? Smörja lederna...
 
Mobic äter min kompis hund också. Hon har förslitningar i tålederna, och tydligen var Mobic det enda som funkade mot smärta o dyl. Var det en läkare som skrev ut Mobic till din hund ? eftersom det är människo-medicin menar jag ? Min kompis pappa är läkare, så det var han som luskade fram ett likvärdigt medel typ som Metacam...eller nåt sånt. Tydligen funkar detta också.
 
är det läskigt att 15 st av 3000-6000 pers har drabbats av biverkningar? jag tycker att det är väldigt lite... och var det hundar eller människor siffran gällde? alla läkemedel (och naturläkemedel) har mer eller mindre biverkningar. antar att det har med den aktiva substansen att göra?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tidigare i mitt liv när jag har sökt hjälp hos sjukvården för mina ”medicinskt svårförklarliga symptom” och inte fått hjälp utan mest...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund När jag skaffade min setterkille, undrade jag de första veckorna vad fan jag gett mig in på :crazy: En 6 månader unghund, som blivit...
2
Svar
22
· Visningar
2 235
Senast: Fragile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp