Bukefalos 28 år!

Flirtande kollegor

Lill76

Trådstartare
Fan vad konstigt det blev nu... Har en manlig kollega på ett annan kontor som jag pratat med ganska mycket. Jag är ganska ny i företaget och han har hjälpt mig med en massa saker. Tonen har blivit mer och mer vänlig o lite flirtig. Jag kan tycka att det är lite "kul" så länge det inte går över gränsen.
I vår bransch finns en viss jargong och jag har inte funderat över allvarlighetsgraden i snabbmeddelanden på datorn. Mannen är dessutom i ett ganska nytt förhållande o väntar sitt första barn o jag trodde han var lycklig i det. Men idag fick jag väldigt tydligt invit till att han vill något helt annat med mig...??? :eek:
Jag är INTE intresserad.... :banghead:
 
Självklart ska jag vara tydlig med att jag inte är intresserad! Tänker bara på vilken konstig stämning det blir sen....varför kunde han inte låta bli liksom?? Vi hade ju en bra jobbrelation innan tyckte jag.
 
Behöver inte bli nån konstig stämning.

Jag har råkat ut för det där ett antal gånger, att nån som jag betecknar som vän visat tydligt sexuellt intresse med tillhörande inviter och jag har kort och gott meddelat att det är se men inte röra som gäller, för jag är inte intresserad och det har inte påverkat vänskapen alls, inga konstiga vibbar eller blickar etc.

Tror det beror på hur man hanterar intresset och hur man bemöter det.
 
Det behöver inte förändra mycket. Men har varit med om situationen själv. Och kan helt ärligt säga det kan vara sjukt frustrerande. Att gilla någon man arbeta med mycket. MEN i alla lägen är det lättare att hantera om man vet att motparten inte är intresserad på ett klart och tydligt språk! Och i allfall för mig så bara för någon säger att dom inte gillar mig på det sättet. Så försvinner inte mina känslor för det. Men det är inte mycket man kan göra meren hålla god ton.

Dock förkastligt att göra det i an situation där man (om jag fattat det rätt ) båda visste om varandras relationer. Och inte uttalat är poly.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 631
Senast: Imna
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 661
Senast: Loons
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 141
Senast: cirkus
·
Relationer Wow, jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att jag skrev ett anonymt inlägg på ett forum jag i vanliga fall är väldigt aktiv i...
30 31 32
Svar
623
· Visningar
74 264
Senast: anaby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp