Flirtar. Sen då?

MissFideli

Trådstartare
Jag har skaffat mig en flirt på jobbet. Det är ganska nytt, bara nån vecka gammalt. Men jag kan inte sånt här!? Helst vill jag dra hem honom till sängen omedelbart, men det kanske är lite fel väg att gå O_o
Än så länge är det mest blickar och att vi tar på varandra (inget tafsande menar jag), men det finns inte så mycket tid för prat då vi alltid har andra runt oss. Ibland funderar jag på om jag inbillar mig, kanske är det bara desperationen som talar? I fredags sa han att jag kunde höra av mig om jag ville vi skulle hitta på nått. Sen blev vi störda och inga nummer blev bytta.
Det värsta är att jag inte litar på killar. Min erfarenhet är idel usel, så jag drar mig för att inleda nått. Det ihop med att "han som är så snygg flirtar nog bara på lek"-tankar... Ja, ni förstår. Jag vet ju inte ens om han har flickvän liksom?

Hjälp!! :banghead:
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Som jag tolkar det, så är det du som har "bollen" nu :) Kör på bara!

(Fast en sanitycheck kanske kunde vara på sin plats innan, om du inte vet så mycket om honom, t ex om han har flickvän. Snoka på ratsit, fejan etc. Skulle aldrig klarat mig utan dessa verktyg idag :))
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Fråga honom lite sådär i förbifarten vad hans flickvän skulle säga om ni skulle gå och ta en "after work " öl på fredag. Så får du svar på frågan om han har en flickvän menar jag, samtidigt som det blir en invit till umgänge utanför jobbet.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Han har inte fejjan tyvärr. Jag vet att han ganska nyligen haft flickvän, men det kan ju ha tagit slut. Ratsit kan jag kolla, hur ofta uppdateras den sidan?
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag har för mig att det går rätt snabbt. Den går på folkbokföringen. Fejjan kanske du kan be nån kompis kolla?
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Som jag tolkar det, så är det du som har "bollen" nu :) Kör på bara!

(Fast en sanitycheck kanske kunde vara på sin plats innan, om du inte vet så mycket om honom, t ex om han har flickvän. Snoka på ratsit, fejan etc. Skulle aldrig klarat mig utan dessa verktyg idag :))

Varför då?
Det är ju bara att fråga vad flick-/pojkvän/sambo skulle tycka ifall ni umgås:banghead:

Att snoka i sociala medier är ju bara att stjälpa för sig själv då du kommer att lägga ner "jakten" om det står något om partner el dylikt, fast personen ifråga kanske skulle vara desperat att komma ur nuvarande förhållande och även ha ett gott öga till dig. Det syns ju inte på siterna menar jag....
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det är lite så jag funderar också. Han har inte facebook, så det går inte. Jag har ;) Men kanske ska man strunta i det där med flickvän? I alla fall bara för att träffas. Blir det mer än så är det ju en annan sak. Jag ska försöka samla mod! Eller hoppas han frågar igen :angel:
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Du kan ju alltid göra det till en allmän fråga, bara fråga på lunchen rakt ut i luften om någon hänger med på afterwork. Är han intresserad lär han svara ja, och väl på puben/kafeet eller vad ni väljer, är det ju inte särskild svårt att bli lite mer undandragna från de andra:)

Lycka till
 
Sv: Flirtar. Sen då?

nästa gång ni ses, ge honom en lapp med ditt nummer.

Tycker att han är rätt lat faktiskt som i stort sett säger åt dig att fixa om du vill ses så kan han sitta och vänta. Det är inte så generöst och han gör det mycket enkelt för sig själv.
Om ni inte ofta kan talas vid och du inte har hans nummer, så är väl det absolut enklaste att ge honom ditt nästa gång, så kan han höra av sig :)
 
Senast ändrad:
Sv: Flirtar. Sen då?

Snoka på ratsit, fejan etc. Skulle aldrig klarat mig utan dessa verktyg idag :))

Nej gud nej. Att prata med andra människor är ju helt passé. Tack vare modern teknik kan vi ju snoka istället. Verkligen en bra grund för ett förtroendefullt förhållande.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Kan inte annat än att hålla med. Att snoka är ett av de bästa sätten att skapa hjärnspöken och föreställningar om en annan person.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Kan inte annat än att hålla med. Att snoka är ett av de bästa sätten att skapa hjärnspöken och föreställningar om en annan person.

Det är ett utmärkt sätt att skaffa sig fakta. Om man sedan omvandlar dessa fakta till hjärnspöken är upp till den som läser.

Du tror inte att folk kan ljuga en upp i ansiktet?
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det är ett utmärkt sätt att skaffa sig fakta. Om man sedan omvandlar dessa fakta till hjärnspöken är upp till den som läser.

Du tror inte att folk kan ljuga en upp i ansiktet?

Jag skulle då aldrig kunna gå in i ett förhållande om jag antar att den andra ljuger mig rätt upp i ansiktet. Att en ska behöva snoka för att få reda på "fakta" om personen känns ju absurt. Jag föredrar att prata med människor.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag har skaffat mig en flirt på jobbet. Det är ganska nytt, bara nån vecka gammalt. Men jag kan inte sånt här!? Helst vill jag dra hem honom till sängen omedelbart, men det kanske är lite fel väg att gå O_o
Än så länge är det mest blickar och att vi tar på varandra (inget tafsande menar jag), men det finns inte så mycket tid för prat då vi alltid har andra runt oss. Ibland funderar jag på om jag inbillar mig, kanske är det bara desperationen som talar? I fredags sa han att jag kunde höra av mig om jag ville vi skulle hitta på nått. Sen blev vi störda och inga nummer blev bytta.
Det värsta är att jag inte litar på killar. Min erfarenhet är idel usel, så jag drar mig för att inleda nått. Det ihop med att "han som är så snygg flirtar nog bara på lek"-tankar... Ja, ni förstår. Jag vet ju inte ens om han har flickvän liksom?

Hjälp!! :banghead:

Du skulle ha gjort nytt nick så hade du säkert fått 500 inlägg. Nu blev det ju inget spännande alls :meh:
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag skulle då aldrig kunna gå in i ett förhållande om jag antar att den andra ljuger mig rätt upp i ansiktet. Att en ska behöva snoka för att få reda på "fakta" om personen känns ju absurt. Jag föredrar att prata med människor.

Litar man inte på vad personen säger, kan man ju inte bli ihop, som jag ser det. "Fakta" kan inte göra något åt det.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Litar man inte på vad personen säger, kan man ju inte bli ihop, som jag ser det. "Fakta" kan inte göra något åt det.

Om fakta inte stämmer med vad personen säger, då ska man inte ens dejta - eller dejta vetandes att hen kanske har något att dölja. Syftet är att skydda sig själv att bli kär i en lögnare. Vad är det för fel med det?
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag skulle då aldrig kunna gå in i ett förhållande om jag antar att den andra ljuger mig rätt upp i ansiktet. Att en ska behöva snoka för att få reda på "fakta" om personen känns ju absurt. Jag föredrar att prata med människor.

Att undersöka något betyder inte nödvändigtvis att man tar ut svaret i förskott!
 

Liknande trådar

Relationer Var börjar jag ens... Jag bytte jobb för några månader sedan och en av mina närmaste kollegor är en man som jag känner sedan tidigare...
Svar
5
· Visningar
2 609
Senast: iNHALE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp