Floristutbildning

aleksis

Trådstartare
Är det någon här som har utbildad sig till florist via komvux eller kanske till och med som lärling?

Vore kul att få höra era erfarenheter då jag själv är intresserad av en floristutbildning
 
Sv: Floristutbildning

Har en arbetskamrat som i höstas tog tjänstledigt från vårt jobb (vårdyrke) för att börja sin floristutbildning.
Dock var den inte csn-berättigad så hon fick leva på sparpengar under hela tiden. Det finns även en kurs till att söka för att kuna "gå hela vägen" som är på ca 6 månader till, men tyvärr fanns det inga pengar kvar till den.
Svårt att få jobb utan att ha gått hela vägen också :/
 
Sv: Floristutbildning

Jag blev florist genom att arbeta som lärling och så gick jag diverse kurser som endast erbjöds de som hade anställning i butik.
Det är drygt 20 år sedan och jag arbetar fortfarande som florist och trivs mycket bra med det.
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
516
Senast: Ramona
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
323
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 057
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp