Floryday - är det samma sak som Wish, Alibaba och Lightinthebox?

Ramona

Trådstartare
Bukefalos är för mig full av reklam från Floryday, och på bilderna ser kläderna riktigt fina ut. Jag gillar sidan, men jag har aldrig hört talas om någon som har handlat därifrån. Och sidan ser ungefär likadan ut som Wish etc de andra kinesiska sidorna. Någon som vet?
 
Jag känner 2 som handlat därifrån. Vet inte hur den är uppbyggd, men den ena är supernöjd och har handlat flera gånger, den andra var nöjd med ca hälften av kläderna. Mest baserar på passform osv, vilket jag nog tycker är svårt oavsett var man köper. Man bör nog läsa recensionerna ordentligt. På Trustpilot står att man fått indikationer på att de erbjuder "erbjudanden" om man tar bort dåligt omdöme. Men det svåraste verkar vara när/om man ska returnera.
Tycker de har så mycket fina kläder att jag tänkt beställa flera gånger men inte vågat 🙈
 
Jag med! Jackorna och kavajerna verkar ju jättefina......men hur är det i verkligheten liksom? På Wish är ju grejerna också jättefina på bild, men på riktigt är det ju inte lika bra.

Jag får intrycket av att dessa har generellt okej kvalitet. Frågade en som köpt för andra gången och hon var nöjd. Men hon har nog bara köpt toppar och tröjor. Jag har också tittat på jackor, så hoppas nån här kan svara på just sådana.
 
@MissFideli Får man var så fräcka att fråga hur långa dina vänner som handlat där är? :o
Jag har försökt handla på liknande ställen förr, men kläderna har varit avsedda för kroppar som är mer petit än min (tänker mig att de är sydda efter asiatiska mått typ?). Jag är lång och bredaxlad, så även om jag köpt en storlek som enligt tabellerna ska passa så sitter de helfel på mig.

Men man sitter ju och suktar ibland, skulle också gärna testa några av de där fina kläderna!
 
Mamma köpte lite därifrån. Passform okej, kvalitet inte direkt bra men inte kass. Dock lite sådär med hur färg och mönster i verkligheten överensstämde med bilderna.
 
Jag skickade efter 3 olika bikinis därifrån, 2 satt som de skulle, rätt i storlek och hyfsad kvalitet, den 3:e var stor i trosan, mindre i bh-storlek. Dottern fick den, hon sydde in byxorna och den sitter bra på henne.
 
@MissFideli Får man var så fräcka att fråga hur långa dina vänner som handlat där är? :o
Jag har försökt handla på liknande ställen förr, men kläderna har varit avsedda för kroppar som är mer petit än min (tänker mig att de är sydda efter asiatiska mått typ?). Jag är lång och bredaxlad, så även om jag köpt en storlek som enligt tabellerna ska passa så sitter de helfel på mig.

Men man sitter ju och suktar ibland, skulle också gärna testa några av de där fina kläderna!

Den ena är kort och rund, den andra har jag aldrig träffat så det kan jag inte säga. Kan kolla med den runda imorgon vad det var som inte var rätt.
 
Bukefalos är för mig full av reklam från Floryday, och på bilderna ser kläderna riktigt fina ut. Jag gillar sidan, men jag har aldrig hört talas om någon som har handlat därifrån. Och sidan ser ungefär likadan ut som Wish etc de andra kinesiska sidorna. Någon som vet?
Jag har köpt en klänning därifrån och den var superfin. Såg ut precis som på bilden och det var bra kvalitet.
 
Ang storlekarna så är de väldigt olika. Men der står mått på varje plagg. Det kan skilja rejält mellan olika plagg i samma storlek, t ex 10 cm skillnad i bröstvidd
 
Bukefalos är för mig full av reklam från Floryday, och på bilderna ser kläderna riktigt fina ut. Jag gillar sidan, men jag har aldrig hört talas om någon som har handlat därifrån. Och sidan ser ungefär likadan ut som Wish etc de andra kinesiska sidorna. Någon som vet?
Jag beställde och storleken stämde inte, färgen och utseendet var inte alls som deras katalog. Dessutom skickade de endast ett plagg av vad jag beställde. Det var 1 år sedan. Jag hade inte rekommenderat er att köpa, men upp till er.
 
Bukefalos är för mig full av reklam från Floryday, och på bilderna ser kläderna riktigt fina ut. Jag gillar sidan, men jag har aldrig hört talas om någon som har handlat därifrån. Och sidan ser ungefär likadan ut som Wish etc de andra kinesiska sidorna. Någon som vet?
bluff! Beställde en klänning som såg fin ut, men den var inte i bomull utan i något hemskt elektriskt syntetmaterial. Visade sig vara helt omöjligt att returnera.
 
Konstiga storlekar, en arbetskamrat beställde lite olika överdelar men alla var i olika storlekar.
Tror hon kunde ha 1 av 5.
 
Jag har bestallt darifran nagra ganger nar jag fatt en reklambild jag verkligen gillat.🙄 Allt har varit som mattangivelsen angett, allt har varit bra. MEN ... da min kropp inte ser ut som modellernas 🤔(suck) sa sitter kladerna inte nodvandigtvis lika bra pa mig. Det enda jag inte var helt nojd med var en blus ... super snygg pa bild, men satt som ett talt pa mig. Nu far jag nog skylla mig sjalv for det, jag ar kort och vet egentligen battre an att bestalla den typen av blusar.:cautious: sjalva tyget var ocksa mycket tunnt och darfor mycket skon pa sommaren nar det ar varmt, men anvands bara hemma da jag inte gillar att ga kladd i talt. :p

Jag har nog bestallt darifran 5-6 ganger, ett eller tva plag at gangen. Darifran fick jag ocksa den basta 4th of July klanning ever. :)
 
Har beställt lite därifrån. Upplevde att jag fick det jag betalade för... kunde kvittat...

Däremot gillar jag shein mkt. Där är det lite kortare lev och kläderna är fina.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 540
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 877
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp