Fluff på pullargrimman.

A

asa_gasa

Någon mer än jag som tänkt på hur fantastiskt stora dessa ludd kan vara. Undrar nästan om man inte begränsar de stackars hästarnas synfält ibland :smirk:

Lite fluff kanske gör det mjukt och skönt, men vad är meningen med så här stora fluff :confused:

Har ridit min ena häst på pullar en gång bara för att pröva. Då fick jag sätta dit ett fluff eftersom nosgrimman blev för stor annars (smal arabnos), men vad är poängen med dessa gigantiska ludd :confused:

Någon som kan komma med ett bra svar? :)
 
hästar som får skav.. ryttaren tycker det är ofantligt snyggt :p

Jag har ludd ibland när jag har pullarnosgrimma.. för ja tycker det är snyggt :smirk: och han störs ju inte av det då det itne är gigantiskt :)
 
"mode" och då skav.. men ja tycker ionte heller man behöver så stora. ja har ett träns me stor ludd, men den ser inte ut såpdan.. utan den e mest under själva mittplattan och kanske 1 cm runt.. .. men d e liksom inge "flufffluff"
 
ja har bara "fluff" på min grimma...inte "fluff,fluff,fluff" Tycker inte ens att det är snyggt med så mycket.
 
Förhindrar skav, tillhör årtusendets mode OCH (enligt Hööks :devil:) så fördelar det trycket över nosen.
 
Mmm. Fast jag har inte sett någon pålle som haft ett helt tefat under pullargrimman förut :D

När jag var i ponnyåren så var pullargrimma i sig en mkt ovanlig företeelse i mina trakter. Även de gigantiska ludden. Sedan kom perioden då alla skulle ha pessoa och pullar bara för att det var så snyggt och hästen böjde ju på nacken så snyggt = på tygeln (inte :crazy:) :smirk:
 
Ja jisses, sånt stort ludd är "fint" första månaden, sen är det INTE fint längre (läs skitigt o slitet)...
Lite lagom med ludd är bäst :)
 
spelar nån roll då hästen inte störs av de :idea:
när de gäller pessoa o pullar så ja har d gått en sån trend :crazy: MEN om man nu ska rida på pessoa måste väl pullargrimman (lr ingen alls) vara den bästa eftersom pessoat verkar uppåt i mungipan o en del eng/aachen grimmor sitter så långt ner att bettet o nosgrimman kläms
 
Men om man har ett tefat under nosgrimman verkar det ganska rimligt att hästen störs av det såsom de kan störas av stora ljusa nosludd på engelska nosgrimmor enligt vissa :smirk:
 
fast i alla fall störs inte hästarna av de utan de kan vara till hjälp, en häst som pullar mycke o går me huvdet högt, ser inte så bra framåt/lite år sidan me jätteludden o tycker de är obehagligt i de flesta fall, o tar inte huvudet så extremt högt
 
Tycker det är snyggt men det på bilden
var nog aniiingens för mycket för min smak!!
 
lagom är bäst... man kan ju faktiskt ha det för att förhindra skav också... (ironisk)
Jag fick en gammal fårskinnsjacka för ett tag sedan så jag kunde klippa och sy mina egna rumpvärmare, nosludd, ludd, m.m... då kunde jag klippa till dom lagom stora.
:D
 
Fårskinn är ju faktiskt väldigt bra mot skav. men på den lilla fläcken på nosryggen så behövs nog inte så mkt fårskinnsludd som en del har :smirk:

Nåja. Jag tror bestämt att jag ska fråga grannen om jag inte kan få köpa ett fårskinn när de skickat till slakt (låter lite makabert.. :smirk:) så tänkte jag sy en egen fårskinnsvojlock :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 196
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 270
Senast: -Catherine-
·
F
Dressyr Jag har väl sammanlagt ridit regelbundet för ca 8 olika tränare. Merparten av dem har haft inställningen att deras jobb är att göra sig...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 114
Senast: Fredrik_
·
M
Träning Jag har aldrig varit någon "nh-tjej" eller på något sätt studerat den läran, har liksom aldrig funnits behov, allt har fungerat med lite...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp