Bukefalos 25 år

Twister2007

Trådstartare
Tror inte jag är ensam om att sin häst har flugägg, upptäckte några få på 3 ben idag på min ena ponny. Plockade bort alla. Det var så länge sedan nån av mina hästar hade de så jag minns inte hur man förebyggde/råder bott på de. Är de någon som kan ge lite tips?

En del tycker att pälsglans hjälper från att äggen ska få fäste. Jag har inte provat, men väl värt ett försök. Ägg som sitter fast tar jag bort med en ögonbrynskniv. Det är det som har funkat bäst tycker jag 🙂

Mina hästar är sprayade över hela kroppen. Tyvärr är det enda som hjälper att avmaska när de har munnen full av larver. De får svårt att äta och det går inte att rida när det är som värst.

Jag tycker pälsglans hjälper bra! Pälsglansar dagligen i början så det blir riktigt halt, och kombinerar med flugspray. De få som ändå fäster tar jag med en botknife.

Liknande trådar

Hästvård Min ena c-ponny av oklar anledning äter eller dricker något. Igår byta vi stall, då åt hon, drack inte super mycket men eftersom hon...
Svar
6
· Visningar
473
Hästvård Hej! Jag undrar lite om en häst reagerar i en framkota, är det samma sak som kotledsinflammation då? Eller kan det vara nåt annat? Att...
Svar
6
· Visningar
505
Hästvård Hej! Vi ska snart till veterinär och göra en hältutredning med min ena ponny. Och nu undrar jag om det är nåt man behöver veta eller...
Svar
1
· Visningar
225
Hästvård Min ridtravare på 20 år var för drygt 2-3 veckor sen plötsligt halt när jag hämtade honom från sommarhagen. Han släpade hoven efter sig...
Svar
4
· Visningar
401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Varde mörker

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• 11 åriga tik gulvätska?
  • Annonsera mera hundar

Hästrelaterat

• Vi som letar häst