Flughuva för långa ögonfransar.

Min häst har väldigt brett mellan ögonen/allmänt stort huvud och Rambo med både samt Busse med separata ögon funkar jättebra!
 

Bifogade filer

  • 20220623_222748.jpg
    20220623_222748.jpg
    212,8 KB · Visningar: 36
Jag har en från Kentucky som ser ut som den här ovanför. Jag var jättenöjd i ca en månad men sedan rullade sig hästen i hagen, gnuggade huvudet mot marken och vred på huvan. Dels såg han ingenting när han ställde sig upp och dessutom lyckades han repa hornhinnan på sömmen mellan tyg och nät. Jag är ändå tacksam att jag stod och såg på när det hände men numera enbart Rambohuva i hage
 
Hopplöst med dessa rullande hästar.
Min lyckades gnugga in så mycket lera i ögat att distriktet fick komma och spola rent ögat.
Får hålla koll på pållen blev inte kentucky men en liknande. Sen när buskompisen är tillbaks i hagen blir det luvfritt då det blir för dyrt och farligt.
 
Professional choice comfort fit säger jag, eller någon av Shires. Jag hade deluxe förra året men tyckte inte den gjorde så stor skillnad jämfört med mina "vanliga" shires masker, all sitter bra över ögonen.
 
Finns det någon bra huva där inte hästens ögonfransar tar i nätet.
Har en häst med kroniska ögonbesvär som måste ha huva dygnet runt/året runt.
Utbuktande ögon och kliar sig mycket. Lätt för skav och t o m rivit upp hornhinnesår när hon kliat sig med andra huvor.

Huvor med stålbåge är det enda som fungerar i längden, både Rambo och andra tillverkare.
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Utrustning Jag har en flughuva som saknar fästen till att fästa i tränset och den känns som den är på väg att åka av under användning. Tänker att...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Utrustning Min welsh cob är känslig mot solljus när det kommer till ögonen, går och blundar i skarp sol, särskilt vintertid. Finns det någon huva...
Svar
6
· Visningar
477
Senast: mysboll
·
Hästvård Min häst står på klinik med opererat öga efter att ha petat in en pinne i det. Det är femte gången hon lyckas skada ögat, dock första...
Svar
11
· Visningar
690
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp