Flughuva med mulskydd

Arabizar

Trådstartare
Vår skimmel har rosa mule som behöver skyddas när han går ute dygnet runt på bete, har smörjt och det har funkat ok, testat köpa flughuvor med nosnät...han frustar heeeeela tiden, hur vänjer man honom vid nätet? Han frustar tills man tar bort flughuvan så inte några få ggr utan konstant....fler som haft detta problem går det att lösa eller är det bara att glömma 🤷‍♀️ tacksam för lite tips och råd.
 
Jag tror att ni får acceptera att det inte går att ha nosnät på honom. Vissa hästar är känsligare än andra kring saker och jag kan förstå att hästen tycker det är obehaglig med något som rör vid mulen hela tiden. Mulen är ju en väldigt känslig del på hästen.
Fortsätt smörja med spf 50. Kanske det går att hitta annan modell på flughuvan dör nosnätet inte ligger an mot nosen så mycket. Tänker styvare meaterial osv.
 
Smörj med hög solskyddsfaktor i tjock konstens som är vattenfast.
Det fungerar bäst, inte helosan sol eller annat larv.
Den bästa solskyddsprodukten tycker jag är den i mousseform av ett märke med ett kort namn som börjar på E 😉
Den tränger in i huden och ligger inte dom en tjock hinna utanpå. Därför tycker jag den håller längre och man slipper kladdet. Har själv problem med solexem och denna är den som funkar bäst för mig personligen och har även använt den på hästarna med bra resultat 😊
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har en snart 5 mån ga blandrasvalp (mkt liten) som jag har svårt att få rumsren. Detta är min första hund och jag har plöjt både...
2
Svar
29
· Visningar
1 983
Senast: vallhund
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: Keb71
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 005
Senast: MayGrace
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 646
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp