Flughuvan Bucas Buzz-off

_Runaway_

Trådstartare
Är den bra? Tänkte beställa den från börjes. Är lite fundersam över torlekarna också. Min d-ponnyvalack drar cob/full i träns och grimmor. Han är hälften arab och är ngt bred över ganascherna. Ska man ha cob eller fullsize?
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Dom är super!!!!!!! :bow:

Ta full, den får inte vara för trång. Jag har full till min häst som har cob/full på grimmor, den som har full på allt har en huva i x-full.
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Den är suverän, jag har cob på mina, arabvalack som har COB i både träns och grimmor, brett huvud. Sitter utmärkt.

Även stoet har cob (fast hon vägrar luva och bara tar av sig den), har cob i grimma/träns men modellen mindre än valacken.

Tar du för stor får du glipor runt nosen/käken och då kryper flugorna in där.
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Den tycker jag att du skall beställa, men ta fullsize eller large. fick byta medium till large för att min ridtravare med storlek full i allt annat skulle kunna ha den.
Men det är en bra investering.:banana:
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Tack för snabba svar, ska nog beställa den och det billiga flugtäcket redan ikväll :bow: Jag tar nog fullsize, han ör som sagt breed upptill vid huvudet. Det syns inte men det märks när man köper träns, han ska ha ponnynosgrimmor och fullpannband.. Får väl byat om det blir helt fel.
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

På Bole är de 10 kr billigare än börjes på huvan och det är samma frakt! Om man handlar över 1500 (momsen tillkommer) så är det fraktfritt (=
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Till mitt halvblod som har storlel cob/full, har jag en som det står 135 på (jag sa cob till min syster som agerade bud). Den är något stor för henne, hon har å andra sidan alltid innersta spännet på tränsets käkrem. Hursomhelst så är de en rejäl resår innan det stora kardborreknäppet.
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Ja den är kanon bra, och säger som de andra - de är små i storlekarna så ta full size!
 
Sv: Flughuvan Bucas Buzz-off

Små? Jag tycker de är enorma i storlekarna. Medium (135) är för stort på min häst med cob på grimmor iaf. Men jag orkar inte skicka tillbaka så jag får väl sy in den eller nåt.
 

Liknande trådar

Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 922
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 172
Senast: _Elly_
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 679
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp