Flugmedel till dräktigt sto

T

Travly

Vad för flugmedel kan man använda till ett dräktigt sto? Tänkte särskilt runt juvret där det kanske inte är bra att använda vad som helst.. vill ju inte att det ska lukta konstigt när fölis ska dia men bromsarna biter henne så hon blöder:cry: Just nu smörjer vi med zinksalva på utsatta ställen förutom just juvret.

Hon har gått 17 dagar över tiden nu. Hur länge skulle ni vänta med att ringa efter veterinär? Tänkte ringa efter tre veckor.. Första fölet så jag har hört att det är vanligt att det går över tiden? magen har börjat bli rejält mkt rundare neråt de senaste dagarna, kan det vara tecken på att det är nära?

Och slutligen till min sista fråga.. :crazy: Är det någon som har erfarenhet av kalktestet? För några dagar sedan blev tre av fyra rutor rosa men nu de senaste dagarna har det varit tillbaka på två rutor. Det kan väl inte vara helt normalt :confused:

Tacksam för alla svar!! :bow: :banana:
 
Sv: Flugmedel till dräktigt sto

Vad jag har förståt så sätter man inte igång något förrän tidigast eft 4 veckor. +/- 3 veckor är normalt!
Skulle oxå gärna vilja veta vad ni använder på juvret, har en del besvärliga bromsar o blinningar här med...
 
Sv: Flugmedel till dräktigt sto

Jag har precis samma problem och det blir ju inte bättre av att mjölken droppar från mitt sto så det luktar säkert sött och gott för de små odjuren. Men jag tar in henne när det blir som värst och jag smörjer inte med något medel alls jag tror du ska undvika det helt.

Sedan att ditt sto gått över är inget ovanligt alls och veterinären gör inget i dessa lägen, att försöka sätta igång ett sto med medicin är inget man rekomendera.

Jag har läst att nästan alla här som provat testet har haft problem med det och inte fått det att stämma alls.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 139
Senast: Lyxzen
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
2 991
Senast: Moa092
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 693
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp